OPERATION!

Hej därute, i morse klockan 7:30 kom taxi och hämtade mig och körde mig till veterinären. Lufsen fick komma in ganska fort. Vädret var varmt och soligt och det töade ute medan jag satt och väntade på att Lufsen skulle bli färdigbehandlad. Vid 10 så kom veterinären ut med Lufsen i famnen. Jag fick hålla honom och låta honom kvickna till medan veterinären gick igenom och berättade vad hon gjort med honom. Det var en cysta som hon avlägsnat, samtidigt som hon spolat rent tänderna längst bak.
Han har fått en tratt som han ska avlägsna om 14 dagar, han har lärt sig att äta mat med tratten runt huvudet nu på eftermiddagen till min stora glädje. Lady går och undrar och funderar och luktar på Lufsen, men jag ser till så att Lufsen får vara ifred. Jag märker att han vill att jag kelar med honom och stryker honom, och det är ju ett gott tecken, samt att han spinner när jag kelar med honom. Han har även fått värktabletter som han ska ta från och med imorgon i 4 dagar. En varje dag. Igår när jag gick till jobbet igår på morgonen så var det fullmåne. Var tvungen att fota. Sedan var det en varm vårsol som fick snön från taken att droppa. Samma sak har det varit idag.
Igår kväll slog jag på stort och åt tacos framför TV:n och idag när jag var ut en snabb sväng på stan så köpte jag mig en napoleonbakelse. Köpte även en dyna till en stol som jag sällan använder.
Önskar er alla en skön helg. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0