MYCKET GJORT IDAG!

Hej därute, idag så har jag varit ledig och det har varit strålande solsken. Jag har haft ut sängkläder och storstädat. Gick till Hemtex och hämtade ut ett par gardiner till påsk som jag hade lagt undan. Då passade jag även på att köpa mig 2 kuddar som jag kan ha året om.
Nu är det ljust tidigt på morgonen när jag går till jobbet. Det märkte jag i helgen då jag jobbade. Och på lördag då jag gick till 22 så var det riktigt soligt men kallt. Varmare var det på söndag. Idag så har jag bakat en kaka med ananas och kokos. Den blev jättegod. Här kommer receptet.
ANANASKAKA MED KOKOS! 150 gram smör 3 dl strösocker 3 ägg 4 dl vetemjöl 1/2 dl potatismjöl 2 tsk bakbulver 2 tsk vaniljsocker 1 burk krossad ananas ca 430 gram ! eldfast långpanna som är ca 25X30 cm. Glasyr: 2 dl florsocker 1 1/2 msk ananas 1 dl kokos GÖR SÅ HÄR! Sätt ugnen på 175 . Lägg bakplåtspapper i en liten långpanna ca 25x30 cm. Vispa ihop smör och socker. Rör i ett ägg i taget. blanda de torra ingredienserna och vänd ner i smeten. Häll av och spara ananas spadet. Blanda i ananaskrosset och häll smeten i långpannan. Grädda kakan mitt i ugnen ca 25 minuter. Ta ut kakan och låt svalna. Rör ihop florsocker och ananasspadet och bred ut över kakan. OBS! Jag hällde lite vatten och spädde ut. Annars hade den blivit för torr glasyr. Strö över kokos och låt svalna helt. Vad gällande Lufsens veterinärbesök som var planerat idag så skulle veterinären som skulle utföra ingreppen vara i Arvidsjaur idag och de ville att jag skulle ta en tid då hon är tillbaka eftersom hon vet vad det handlar om. Jag har fått en ny tid 26:e februari istället. I onsdags var jag ledig för att jag skulle jobba helgen och då lunchade jag med en arbetskollega. Vi åt kinamat och sedan så bjöd jag henne på en god efterrätt.Nämligen friterad ananas som är min absoluta favorit. Ha det gott . See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0