Lufsen är sjuk.

Hej därute, jag tänker göra ett blogguppehåll ett tag fram över. Lufsen har varit väldigt trött och underlig sista tiden. Han har dessutom druckit mycket vatten och velat äta ofta. Var med honom till veterinären igår och fick mina farhågor besannade. Lufsen har fått diabetes precis som sin syster. Eftersom jag inte har möjlighet att ge honom insulin så ville veterinären ge det en chans i form av diabetesfoder. Jag har fått tid hos veterinär 27/12. Då ska det tas ett nytt blodprov. Visar långtidssockret att det har sjunkit så får jag fortsätta ge honom fodret livet ut. Har det däremot ökat så måste jag tyvärr låta honom somna in. Maja känner att något är i görningen. Hon ligger och trycker under soffan och går bara fram och äter när hon är riktigt hungrig. Har varit ledig igår och idag för jag jobbar helgen. Önskar er alla en God Jul och Gott nytt år. Återkommer. See you.

Kommentarer
Postat av: Eva

Oh jag tycker så synd om er, både dig och Maja! Kämpar själv med en astmasjuk katt, och är ju livrädd det ska bli diabetes, det var kritiskt för ett år sedan med njurarna. Måtte allt gå bra!
God ju och gott nytt år redan nu, om du inte skriver mer i år, men håll gärna oss som läser bloggen uppdaterade med vad som händer.

Svar: Måste tyvärr meddela att Lufsen fick somna in nu idag. Han blev hastigt sämre. Fick veta i Gammelstad att det inte hjälpte med bara diabetesfoder, han behövde insulin.
Annika

2021-12-10 @ 08:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0