1vecka!

Hej därute, känner bara att jag behöver skriva av mig och berätta om Lufsens bortgång. Idag är det en vecka sedan han dog. När jag kom in med honom till Djursjukhuset i Gammelstad, så fick de lite information om hans tillstånd. Jag lyfte bort taket på buren och Lufsen hoppade ner och luktade och undersökte lite. Sedan lyfte veterinären upp honom och kände på honom och tittade på hans tänder. Tog tempen, och sedan efter att ha hört att jag fått ge honom insulinfoder konstaterade hon att han även behövde insulin och att han bara skulle bli sämre. Då fattade jag beslutet att låta honom somna in. Mamma kom efter ett tag, och vi strök Lufsen och pratade med honom medan veterinären gav honom starkt lugnande medel. Sedan släckte hon lyset och lämnade bara en liten lampa över Lufsen tänd. Vi såg hur Lufsens nos sjönk djupare och djupare ner i kudden som han låg på. Sedan slutade han reagera på ljud, då förstod jag att han var borta. Efter en kvart kom en annan veterinär och lade en infart i ena tassen för avlivningsvätskan. Lufsen kände ju ingenting. Just då kände jag mig lugn. Efter en liten stund kom första veterinären och gav honom den dödande sprutan. Hon lyssnade med stetoskopet när hon nästan var klar och kunde då konstatera att hjärtat hade stannat. Jag ville att hon skulle ge allt för säkerhets skull. Sedan lade hon honom på en filt som de lagt på undersökningsbordet. Sedan fick vi stanna och ta farväl hur länge vi ville. Det blev ett väldigt lugnt och stilla avslut. På bild 2 är han inte död utan har bara fått kraftigt lugnande.
I fredags åkte jag till Djursjukhuset och hämtade ut askan, den var redan klar. Sedan så gick jag in på Gilla Kreativ och köpte lite spets för att lägga runt urnan. Hade även köpt en knopp på Gilla som jag klistrade fast på urnan. Sedan köpte jag ett modellbygge i form av ett hus, lyckades sätta ihop det på 2 timmar. Inte illa. Tycker att huset blev gulligt och ska färglägga det snart. Maja tröstar mig när jag är ledsen och ligger hos mig i sängen. Igår så var jag och mamma och en moster på marknad, och sedan gick vi och hälsade på en kvinna som hade jättemycket julpynt. Det var mysigt. Tack alla ni som skrivit och kommenterat Lufsens bortgång. Ha det gott. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0