NU ÄR MAJA MIN!

Hej därute, igår så betalade jag Maja, och försäkrade henne också. Så nu är hon min. Maja trivs med mig och Lufsen fast Lufsen är sur åt henne. Hon har blivit mycket tuffare, och går runt i lägenheten och spanar oftast på kvällarna när jag och Lufsen gått och lagt oss. Maja äter bra, gör sina behov i sina lådor samt busar, och busar , och busar. Maja är även en kelsjuk kisse. På lördag kommer mamma föra att hälsa på, hon säger att hon längtar efter att få träffa henne.
Enligt kattakuten så är hon max 2 år gammal, men hon är kastrerad, vaccinerad och chipmärkt. I måndags när jag var ledig så gick jag in en sväng till Röda Korset och då fick jag syn på dessa 8 härliga muggar med fat till och dessutom är hela. Kostade bara 40 kronor. Ett kap med andra ord.
Jag passade även på att köpa med mig en godbit hem samt en liten sak som mamma ska få på lördag. I måndags så fick jag även en present i efterskott och det är ett pussel på 1000 bitar med en massa katter på. Det är roligt att sitta och pussla. I lördags så såg jag Peder Fredricson och de andra svenska hästhopparna som vann det efterlängtade OS guldet. Det tycker jag de är väl värda. I veckan så har jag fått min första Året Runt och där fanns det ett gott pajrecept på jordgubbar och hallon. Igår så började de bygga ett hyreshus alldeles bakom mig och då får ju katterna något att titta på. Lägger ut receptet samt bilder på pusslet i nästa inlägg. Ha en skön onsdag. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0