MAJA OCH COVIDPROV!

Hej därute, i fredags så fick jag hem en katt som heter Maja Gräddnos. Den kommer från kattakuten i Norrbotten. Hon är väldigt skygg, men nu har hon börjat bli tuffare. I lördags kväll så hände det som jag inte ville skulle hända. Efter att ha hållit sig från att gå på toaletten, så gick hon till kattlådorna i hallen. Då sprang Lufsen fram och morrade ett grovt morr, vilket fick till följd att hon blev tvungen att avbryta 5 minuter senare när hon var i köket så började hon jama högt och började leta febrilt, även gräva i matskålen. Hon hoppade upp på soffan och satte sig och pinkade. Hon blev väldigt stressad av situationen. Medan jag gick bort med det blöta så började hon fräsa åt mig också. Jag stängde in henne i mitt sovrum under natten, och hon fick ligga i tältet. På morgonen kände jag efter och då var täcket sjöblött. Hon hade gjort det igen. Jag slängde täcket, tältet samt dynan och en kudde från kökssoffan. Jag skickade meddelande till hon som kommit med katten, men hon svarade inte. Till slut så fick jag tag på henne. Då tyckte hon att jag skulle prova till på onsdag. Efter en vaknatt så gick hon äntligen på sin kattlåda och efter igår så går hon ständigt och gör sina behov på sin kattlåda. Lufsen tycker inte om henne riktigt än, men han har slutat att fräsa åt henne, nu går han bara och luktar. Idag så har hon börjat våga gå på upptäcktsfärd i övriga lägenheten. Men jag har koll på henne så hon inte får för sig att markera. Hon är ju kastrerad men man vet ju aldrig. Jag är hemma för förkylning, det bröt ut ordentligt på lördag. Idag så var jag och gjorde ett covidtest. Medan jag stod och väntade på min tur, så stod en kille som jobbade på strokeenheten på SUS och hade hand om min pappa när han låg där. Vi stod och pratade ett tag innan han skulle gå och testa sig. Igår fyllde jag år, men jag låg mest och vilade mig under täcket eftersom jag kände mig så hängig. Lägger ut bilder på Maja. Önskar er en fortsatt trevlig vecka. See You!
2021-08-03 @ 09:19:54 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0