SOFFAN HAR KOMMIT!

Hej därute, igår så ringde möbelfirman där jag hade beställt soffan och meddelade att den hade kommit. Jag nästan skrek i luren av glädje med killen som jag pratade med. Sedan så var det bara hem och förbereda inför ankomsten av soffan när jag hade gått av min arbetshelg. Idag så kom den.
Visst blev den snygg. Innan de kom så tog jag en sista bild på den gamla soffan innan den åkte ut. Nog märks det ju att den nya passar bättre än den gamla. Den var så nersutten också.
 
Det blev allt lite spännande för killarna från möbelaffären, för en av de berättade att hissen hade stannat 3 gånger när han skulle åka upp. Då hade de inte burit upp min nya soffa än. Jag menade på att då blev det hela mer spännande. Vet ej om han höll med mig. Nåväl, upp med soffan kom de
och allt blev så bra. jag hade köpt 3 filtar som går i mörkblått som jag täckte över soffan med.
Katterna undersökte den skeptiskt, och sedan gick jag på stan och åt lunch. På restaurangen började en kvinna som satt snett emot mig att samtala. Innan jag ätit upp maten och båda skulle gå så satt vi och pratade mycket. Det var trevligt. Det visade sig att hon också varit i Paris samt älskade staden Wien. Jag berättade för henne att jag hade tänkt resa till Bad Gastein men att det blev inställt på grund av corona. När jag gått ut från restaurangen så gick jag en stund i butiker, det slutade med att jag köpte en målarbok för vuxna med motiv av lanskap och djur. Det är roligt.
 
Idag så njuter jag bara, sedan så jobbar jag bara imorgon och på torsdag. Sedan är jag ledig 3 dagar, det ska bli så skönt. Jag njuter verkligen av tillvaron. Katterna mår också bra. Nu tycker jag att jag har fått det fint hemma. Nu är allt perfekt. Ikväll så får jag tända belysning och mysa i soffan
Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka. See You!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0