LIVETS SKIFTNINGAR!

Livet är som 4 årstider. Vintern kommer och det blir kallt och mörkt, frosten griper sin kalla hand om själen och man ser ingen utväg, Man tar dag för dag, timme för timme, sekund för sekund.
Sedan kommer våren och man börjar sakta se att det börjar ljusna. Snön börjar smälta och man gläds åt alla förändringar som sker i naturen och i sitt liv. Innan man vet ordet av står plötsligt träden i grönska och värmen och ljuset får en att känna glädje och frid. Plötsligt finns inga bekymmer längre.
Sedan kommer hösten, när jobb och skola rullar på, och man kan känna att det känns grått och trist.
Mörkret börjar åter komma närmare, sjukdom och omvälvande händelser i livet kan få en att tappa modet. Man tänder ljus för att hålla mörkret borta. Så är livets skiftningar, händelser i livet kan få oss att tappa fotfästet och ibland fundera över hur det ska sluta, men man tar sig alltid igenom på något sätt fast det kan kännas hopplöst.Vid 50 års ålder har jag gått igenom många saker i livet, positiva , som negativa. Allt ifrån svartaste svart till roliga och ljusa händelser och nu kan jag äntligen landa i att allt ordnar sig till det bästa även om det kan kännas hopplöst och omöjligt att ta sig igenom ibland. Jag tar dag för dag och försöker se positivt i händelser varje dag. 
 
I onsdags var jag och klippte mig och färgade håret, det blev bra. På fredag var jag och tog fasteprov. När jag kom hem ringde en arbetskollega och frågade om jag hade lust att luncha med henne och det  hade jag. Vi var på en restaurang som heter Titanic. Tur att inte hälsan sjönk som fartyget efteråt. På kvällen tände jag ljus och mös framför TV:n och åt gott.
Jag har varit ledig 3 dagar. I går så var jag och hälsade på en bekant som bjöd mig på fika. Idag så har jag sytt mycket på min jultavla. Önskar er alla en kommande trevlig vecka. Här kommer lite bilder från veckan. Ha det gott: See You!
I väntan på förvandling av håret.
 
På besök hos en bekant.
Fredagsmys med katterna.
Lufsen som ligger och håller fast ena bakbenet. Sötnosen min.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0