LITE TIDSFÖRDRIV!

Hej därute, idag är det första dagen som jag är symtomfri från min förkylning. En kompis ska komma förbi i eftermiddag och hämta en handelslista. Sedan så ska hon handla till mig så att jag klarar mig över helgen. Choklad, chips, ostbågar och annat viktigt som man kan behöva. Skämt å sido så ska jag även få inhandlat mat. Lady har sakta börjat gå ner i vikt, och mår bra. I måndags så beställde jag en film som jag inte har sett på över 20 år. Men den är så bra, så jag beställde den på discshop, och då fanns det bara ett exemplar kvar. Och igår så kom den. Det är en film från 1946 med bland annat Mai Zetterling, Alf Kjellin och Stig Järrel. Den heter Iris och Löjtnantshjärta och handlar om en Löjtnant och en hushållerska som blir kära i varandra. Stundtals får man skratta, men den får ett tragiskt slut när löjtnanten omkommer i en olycka. Musiken i filmen är väldigt vacker och det är bra skådespelare. Såg den 3 gånger igår. Filmen är bara 1timme och 24 minuter, så man somnar inte i alla fall.
Jag tycker att de är så söta ihop Mai Zetterling och Alf Kjellin. Lady och Lufsen har hållit mig sällskap under min förkylning, och igår när jag tittade på filmen så lyckades jag fotografera Lufsen när han höll mig sällskap. Psst: Kan avslöja att även han tittade ibland.
Jag har plockat fram tältet igen, till Ladys stora förtjusning. Nu i dessa coronatider så får jag väl krypa in i tältet i sommar och läsa en bok under min semester.
Ibland känner man för att sträcka på sig. Igår var det ekorrjakt när en ekorre sprang förbi mina fönster. Då vaknade jaktinstinkten på katterna. Önskar er alla en trevlig helg. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0