FULLT ÖS!

Hej därute, igår så åkte jag till veterinären med Lady. Hon hade tecken på smärta i gommen. Ringde Boden Taxi på morgonen och ville boka en bil till 7:30. Fick meddelandet att det var fullbokat den tiden. Ringde då en arbetskollega och frågade om hon hade möjlighet att ställa upp. Det var samma arbetskollega som hämtade mig då Lufsen skulle munsaneras och hon kunde ställa upp, puh!
Hon hade inte så allvarliga Forlangrepp än, men en inflammation i nedre delen av munnen i tandköttet. Det var antagligen den hon kände av. Jag fick nytt foder och de vill att hon går ner från 5.9 till 4 kg. Men det kommer ta ett bra tag innan hon kommit till idealvikten. De skrapade tandsten och polerade tänderna. Jag fick åka hem vid 10. Sedan kom arbetskollegan tillbaka och hämtade mig. Gav henne pengar för besväret. När jag kom hem så tog jag fram min cykel. Ska börja cykla till jobbet nu. Tidigare i veckan så hade vi uppträdande med kören i Stora kyrkan. Det var Live sändning och man kunde gå in på Facebook och titta och samtidigt önska psalmer. Vår kör uppträdde med 3 sånger. När jag kom hem så åt jag upp resterna av pizzan som jag hade köpt tidigare på dagen. Den var god.
I söndags så möblerade jag om i vardagsrummet, det blev snyggt och inte lika kalt som förra gången eftersom jag hade satt kökssoffan samt hade tältet till Lady. Den här gången hade jag dessutom en större TV. Det tog mig några timmar. Vardagsrumsoffan är hemsk att flytta och jag har fått blåmärken
Idag så har jag lagat kalops och senare idag när jag grattat en vän så ska jag göra fläskfilégryta med körvel och coctailtomater. Jag kan ju lägga upp det receptet senare. Ha det gott. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0