SAMMANFATTNING AV SEMESTERN! ( LÅNGT INLÄGG!)

Hej därute, nu är jag inne på sista veckan av min semester. Jag kan sammanfatta den med ett ord.
Intressant samt lite dramatisk.I måndags var en klasskompis från grundskolan på besök. Vi har känt varandra sedan vi var 6 år gamla. Jag hade gjort fläskfilégryta med kokt potatis och sallad till.
Det blev uppskattat. Jag hade väldigt mycket biverkningar av min hjärtmedicin så det var tur att hon var och hälsade på och jag hade någon att prata med. Efter lunchen gick vi först ut på ängen nedanför och hade stjärnkikaren med oss. Jag visade henne lite tallar som hon kunde titta närmare på. Efter det så gick vi en promenad och sedan åkte vi till huset där jag och min före detta man bodde, Vi avslutade dagen med ett besök på Dollar Sores, där köpte jag en tavla som jag bara älskar.Jag hängde upp den i köket och där passar den verkligen. Här kommer en sammanfattning av dagen i bilder.
 
Igår så kom min mamma och hämtade mig och sedan så åkte vi till en restaurang i Luleå där hon skulle bjuda mig på plankstek som jag inte ätit på flera år. Först fanns det inte möjlighet att få plankstek för det var mitt under lunchtid och det var så mycket folk.Men killen som tog emot beställningen frågade om vi kunde vänta 45 minuter så kunde han göra de. Det gick vi med på och åkte iväg och gjorde lite ärenden. När vi kom tillbaka så bjöd han oss först på sallad, och sedan så fick vi en jättegod plankstek. Och mätt blev vi, det kan jag lova.
Bilder från restaurangen.
Mysigt ställe tyckte jag och mor.
Det var verkligen mumsigt.
Efter maten åkte vi ut till min mammas stuga, och där så gjorde jag iordning lite i husvagnen och sedan fikade vi inne där. Det var trevligt.
 
Då var det ju det här med dramatiken då, och det är ju helt klart hjärtat. Mitt hjärta slår alldeles för fort, och de trodde först att det var sköldkörteln som var orsaken, men det var helt normalt.De vet inte ännu vad det kan bero på. Jag fick ju först en styrka på hjärtmedicinen som skulle få hjärtat att slå saktare, men det visade sig att hjärtat fick jobba mycket mer och pulsen blev hög iallafall.
Då ordnade de så att jag bara ska ta 1/2 tablett fram till nästa läkarbesök som är om en vecka.
 
Jag kan ju säga att jag mår mycket bättre nu, och orkar mer. Men vi får avvakta och se vad som händer framöver. Man tappar fotfästet och tappar kontrollen över sin egen kropps reaktion. Men jag tror att det blir bra så småningom. Jag kan inte gå lika fort som tidigare för medicinen bromsar in hjärtat, men det får ta den tid det tar med att göra det jag ska. Det är tur att jag har semester nu medan kroppen ställer in sig på medicinen.
 
Jag har träffat många gamla bekanta nu under min semester, och sedan så blev jag ju firad på min 50 årsdag, och det var inte måttligt vill jag mena. Men det var jättetrevligt. Idag så kommer en kompis på besök, då ska jag bjuda henne på fika.I helgen lade jag färdigt pusslet som jag hade  köpt. Önskar er en fortsatt trevlig vecka. See You!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0