GAMLA BEKANTA!

Hej därute, i förrgår så ringde en klasskompis till mig från skoltiden. På måndag så kommer hon och hälsar på mig, det ska bli trevligt. Vi har inte träffats sedan pappa dog 2016. Igår var mor på besök, då gick vi en promenad och sedan så åt vi pizza från affären. Tidigare i veckan så köpte jag mig 2 nya fönsterlampor till sovrummet samt köket. Äntligen går sladdarna ner till golvet. Det blev mycket snyggt.
Igår när jag tagit min medicin blev jag så tungandad och det har jag inte varit så mycket sedan jag började äta Metoprolol för drygt 2 veckor sedan. Ringde och pratade med vårdcentralen som tyckte att jag ska börja ta 1/2 tablett per dag istället från occh med imorgon. Sedan så ska jag på återbesök om 2 veckor. Men jag mådde inte bra, så jag gick till apoteket och skulle ta blodtrycket där. Men då visade det sig att de inte tog blodtryck nu under pandemin. Så jag gick vidare till vårdcentralen som tog blodtryck och prover samt EKG! Alla prover såg normala ut och sköterskan förklarade att man kan få sådana känningar. Men skulle det bli värre så skulle jag kontakta jouren i helgen. Skönt att bli tagen på allvar. Jag ska ta det lugnt i helgen och bara vila.Har ju börjat sy på min jultavla. Önskar er alla en trevlig helg. See You!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Henrik Olsson - Föreläsningar

Sv: Hoppas att du mår bra idag! :)

Svar: Jag mår mycket bättre. Men igår kväll när jag Skulle gå och lägga mig snörpte det åt så jag hade svårt att andas. Ett tag funderade jag på om jag skulle behöva ringa 112. Men efter någon timme släppte det. Och idag har jag inte känt av det. Däremot måste jag gå sakta för jag blir alldeles slut annars. Ska ju på återbesök 25:e augusti. Tack för omtanken.🙂.
Annika

2020-08-16 @ 14:05:02
URL: http://https://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0