SEMESTER, STJÄRNKIKARE OCH PLANETER!

Hej därute, i förrgår fick jag äntligen hämta ut min stjärnkikare. Paketet som jag hämtade ut var lika långt som jag. Eftersom jag inte visste innan hur stort paketet var så bestämde jag mig för att promenera. Jag stannade ibland för att vila, då kom det en vikarie som brukar jobba hos oss, och frågade om jag behövde hjälp. Han hade cykel och eftersom paketet var ganska tungt så tackade jag tacksamt ja. Vi satte det på pakethållaren till hans cykel. Han skulle sluta för dagen, så han hade inte någon brådska sa han. Han följde mig ända fram till hissen hemma. Det tyckte jag var vänligt gjort. När jag kom hem öppnade jag kartongerna och började sätta ihop kikaren. Det var inte något problem, men en kompis till mig kom förbi igår som kan det här med astronomi och visade hur jag skulle göra. Så nu kan jag det. Man ser väldigt bra med speciellt ett av okularen. Idag så hämtade jag ut en bok om rymden som jag hade beställt. När jag öppnade den var det flera pop upp bilder( 3 dimisionella) genom hela boken. Roligt tycker jag. Annars så har jag tvättat idag samt lagat 3 olika måltider och lagt i frysen. Igår kväll satt jag och mumsade på ostbricka och ikväll så ska jag äta marängswiss framför TV:n. Har semester 1 9 dagar, som dagarna kommer att vara fulltecknade med diverse trevliga aktiviteter. Önskar er alla en fortsatt trevlig helg. See You!
Lite ostbricka framför TV:n för att inviga semestern.
Lite bilder från boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0