KASSLERGRATÄNG!

Här kommer receptet på kasslergratängen som jag skrev om i mitt förra inlägg! 500 gram kassler 2.5 dl vispgrädde 2 tsk chilisås 1 gul lök 1 stor burk med skivad ananas 1 banan riven ost mejram 1 tsk ananasspad. Smörj en glasform med margarin och skiva kasslern och lägg dessa över hela formen. Skiva löken och lägg över kasslerbitarna. Täck kasslerbitarna med skivad ananas.Skiva bananen och lägg jämt över ananasen.Häll mejram jämnt över ananasen och bananen. Vispa grädden fast och häll i 1 msk av ananasspadet och chilisåsen. Blanda väl. Bred den vispade grädden över ananasen och bananen. Strö slutligen på riven ost efter behag. Grädda på 225 grader i mitten av ugnen ca 15 minuter eller tills osten fått en gyllenbrun färg. Servera med ris och sallad om så önskas.
Idag så har jag och katterna myst och tagit det lugnt. Imorgon så ska jag jobba, det blir trevligt.Kokade fisk till katterna på förmiddagen.Det har blåst hårt idag men varit sol också. Hoppas att ni alla får en trevlig kväll. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0