FISKSOPPA!

I morse fick Lufsen vara ute i över 1 timme, han tyckte det var skönt. Sedan tog jag mig en cykeltur till affären och köpte ingredienser till fisksoppan som jag tänkt göra. Igår cyklade jag till Dollar Store och köpte bland annat stolsdynor till köket som jag blev mycket nöjd med. Gassande sol och humöret på topp. See You! FISKSOPPA! 1 paket torsk 2 msk fiskbong 1 stor förpackning lätt creme fraiche kokbar 2.5 dl matlagningsgrädde 3 dl mellanmjök 3-4 små morötter rivna 2 vitlöksklyftor pressade 1 röd lök 1 purjolök Skär torsken i bitar, finhacka löken och purjolöken och häll i kastrullen. Häll i creme fraiche, grädde, mellanmjölk samt vitlök. Riv morötterna på grövsta och häll över. Sist men inte minst så smaksätter man med 2 msk fiskbuljong, bong. Koka i 25 minuter. Ovanligt gott faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0