HÄNDELSERIK HELG!

Hej därute, i fredags så hjälpte jag en granne ut från hissen för den hade fastnat igen. Igår så kom min mamma och då köpte jag en spade, för det behövdes verkligen skottas från balkongen. Det gick inte att få upp balkongdörren helt utan jag blev tvungen att kliva ut genom vardagsrumsfönstret så jag kunde skotta bort snön som låg framför dörren. Det måste ha varit en syn, sedan så skulle jag ju gå ner med julgranen samt kartongen med julsakerna i för jag plockade bort julen i helgen. Då fick jag gå baklänges och sedan hjälptes vi åt att bära den till det andra huset där jag har mitt förråd. För hissen fastnade lagom igen tills vi skulle ha den. Vi fick vi veta att det skett inbrott på gården samt att någon hade tänt eld på en trapphusborste i en närliggande fastighet så här är det rena vilda västern. Tänker ställa mig i bostadskö på Bodenbo ifall att jag skulle behöva flytta. Men än så länge trivs jag. 
 
De har snart byggt färdigt stödboendet nere i våran källare, så det ska bli spännande att se vilka som flyttar in där.
Sedan så gick jag och mamma till pizzerian i närheten och då bjöd jag mamma på pizza. Det är ganska mysigt  att sitta och äta i restaurangen. Det var en god pizza som de hade gjort, jag provade en ny en. I fredags så gjorde jag tacotårta, så jag lägger ut receptet på den. Ha det så gott. See You!
                                                              Tacotårta!
 
1 frp runda tacoskal (mjuka).
2 burkar Philadelphiaost
2 burkar creme fraiche
2 påsar tacomix
1 dl krossad tomat
1 burk tacosås mild
1 kg nötfärs 
Riven ost
1 röd paprika 
2 klyftor vitlök
2 tomter
                                                              Sås 1:
Blanda 1 burk philadelphiaost med 1 burk tacosås.Häll 1 burk creme fraiche och rör om.
 
                                                              Sås 2:
 
Blanda 1 burk philadelphiaost, hacka paprikan i små bitar. Tillsätt 1 burk creme fraiche, krossad tomat samt 1 msk tacomix tillsammans med 2 vitlöksklyftor och rör om.
 
Bryn köttfärsen och blanda med 1 1/2 påse tacomix samt 1 dl vatten. Lägg tacoskal i botten på en löstagbar rund form. Varva med köttfärsen och såserna. Skiva 2 tomater och lägg över sista lagret med sås 1. Häll riven ost över och gratinera i ugnen på näst nedersta falsen  20 minuter på 200 grader. Servera med sallad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0