GALLEJAUR! Del 2.

Hej därute, idag är det mulet ute och jag börjar klockan 3. Vi fick gå in i ett till hus och det var det huset med källare och allt som filmades under inspelningen av " Ormens väg på Hälleberget". Det användes som vinterboende, och där inne hade de bland annat ett apoteksskåp. Han visade bland annat upp en tång för tandutdragning samt en stor lavemangspruta, den fotade jag. Sedan hade de mycket garner och en vävstol som stod inne i köket.
En barngunga vid öppna spisen.
Lavemangsprutan. Tur att de jag sköter inte behöver använda den.
Toppmodern potta för potträning. Vi fick även gå in i en bagarstuga som användes och det fanns möjlighet att få hyra rum och sova där om man ville.
En gammal transistorradio. Jag avslutar detta inlägg med att visa skogen med bland annat granar som var över 200 år gamla. Ha en fortsatt trevlig dag. See You!

Kommentarer
Postat av: Ida Lindborg ♡

Så mysigt :)

2017-07-11 @ 22:52:35
URL: http://youknowiidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0