TREVLIG TORSDAG!

Hej därute. Idag så var jag och hälsade på hos min mor, och hon bjöd på trevlig fläskfilé med makaroner och sallad. Först så tog vi en promenad till kyrkogården för att tända ett ljus på pappas grav. Det kändes bra att få vara där en stund och umgås med honom. Sedan så satt vi och fikade ett gott bröd som hon hade bakat. Självklart så drack jag te till det med persika och mango, mums. När vi hade sett ett rafflande avsnitt av Hem till gården så gjorde mamma middag och jag satt och tittade på Lyxfällan. När jag senare åkte hem så behövde jag inte vänta så länge mellan bussarna. Jag höll nästan på att somna under färden. Väl hemma så ringde jag och berättade för min mamma att jag hade kommit fram, jag hade stoppat in sladden till laddaren och stod och pratade med henne. Då började Lufsen att jaga Lady från garderoben och ner på vitrinskåpet så det skallrade i glasen . Sedan fick jag agera vägspärr när Lufsen och Lady hade hoppat ner från sängen och kom ångandes som ett lokomotiv. Lady sprang på mina fötter för att komma undan Lufsen. Detta är ett återkommande mönster som jag ser hos de när jag varit borta länge. Nåväl, tillbaka till telefonsamtalet,då fick jag ju höra den glada nyheten att prins Carl Philip och Sofia väntar barn. Ibland blir man lite royalist iallafall. Nu ska jag bara sitta och mysa framför TV:n och konstatera att snart har första semesterveckan passerat. Huj vad det går undan. See You!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Trevligt att du fick tid tillsammans med din mor.
Roligt med tillskott i kungafamiljen. :)

Svar: Jag håller med dig om att tedrickande inger lugn. Dessutom tycker jag som du att det är gott och jag försöker ersätta mitt godissug med en kopp te. Ibland fungerar det.

Kram

2015-10-16 @ 09:04:29
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0