TREVLIG DAG!

Hej därute, idag så hade jag besök av kompisen som ska följa mig till London. Vi satt och tittade på film och åt gott och hade det trevligt. Sedan så var jag förbi en annan kompis och satt där i några timmar. Vi pratade och hade det trevligt. Sedan så skrev jag upp receptet på pizzabullar. Så på onsdag så blir det till att baka. Här kommer receptet.
See you!
                                                                        
                                                         PIZZABULLAR!
25 g jäst
3 dl fingervarmt vatten
1 tsk salt
2 msk rapsolja
9 till 10 dl vetemjöl
1 1/2 dl krossad tomat
 
                                                            FYLLNING!
 
 
200 gram rökt skinka
300 gram riven ost
ev oregano eller pizzakrydda
 
Jäs degen 30 minuter. Dela degen i 2 delar och kavla ut. Fyll med krossad tomat, skinka, champinjoner kryddor samt riven ost. Rulla ihop och skär ungefär 2 cm breda skivor. Lägg i formar. Låt jäsa ytterligare på bakplåt i 20 till 30 minuter. Grädda mitt i ugnen 8 till 10 minuter i 250 grader. Lägg över en bakduk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0