JULSKYLTNING!

Hej därute. Idag har jag kokat ärtsoppa, något som jag aldrig gjort förut. Men den blev jättelyckad. Sedan gick jag en sväng på julmarknaden och köpte bland annat julkort som jag tänker skicka iväg senare. På sta´n så hade de ponnyridning med en ponny som de satt 2 renhorn i tyg i pannan och ett rött täcke på ryggen. Tyvärr så hade jag ingen kamera med mig så att jag kunde fota. Väl hemma igen så hade jag tänkt börja sticka sockar till mamma, men då fick Lufsen för sig att han skulle leka med garnet, så det blev inget av med det. När jag satt och åt middag så tänkte jag på hur det kändes när jag nyss hade flyttat hit. Det är i dagarna 4 år sedan jag och min dåvarande man skiljde oss. Då hade jag precis fått lägenheten och det kändes som att komma hem på en gång. Jag trivdes direkt. Tänk vad tiden går fort. Imorgon börjar jag på ett nytt schema och jobbar bara till 3 imorgon. Det känns lyxigt. Den enda gången som jag kommer att jobba till 5 är 1 dag under mina jobbarhelger och då börjar jag klockan 8. Hoppas att ni alla får en trevlig kväll. Kan tipsa om programmet om isbjörnar på Sveriges Television klockan 19 ikväll. Ha det gott. See You!
 
 
Min allra första korsstyngnstavla som jag sydde för 22 år sedan.Den heter " God Jul kisse".
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabell Bellefix Gustafsson

Åh vilka lurviga gosingar du har! Önskar jag kunde läst texten lite bättre, så tyvärr kan jag inte kommentera så bra om den, den känns lite liten. Men förstår att de är något om ärtsoppa så de hejar jag väl inte jätte mkt för ;) Men alla kan ju inte tycka lika! Som tur är. Mvh

2015-11-29 @ 17:29:37
URL: http://bellefix.se/
Postat av: Netti Starby

Hemgjort ärtsoppa är verkligen gott och vilka söta katter :-D Kram

2015-11-29 @ 21:10:12
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hemmagjord ärtsoppa kan jag tänka mig är något alldeles särskilt - bra jobbat! :)

Fint att läsa att du trivdes så bra i lägenheten och att du fann trygghet efter skilsmässan.

Svar: Jag håller med dig om att adventsstjärnor ger ett varmt ljus - det gillar jag.

Kram

2015-11-29 @ 22:19:10
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Vilka fina bilder på katterna och så mysigt med julmarknad :).

2015-11-30 @ 22:04:26
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0