VACKER VÅRVINTERDAG!

Hej därute. Idag så har jag varit på en långpromenad och det var superhalt, men det har varit vackert väder och bara någon minusgrad. I gårkväll då jag satt framför datorn så kom jag på att jag skulle söka på Spotify, om de gamla skivorna från barnens trafikklubb med Anita och Televinken fanns. Och gissa vilken tur jag hade. Alla skivorna finns där. Så nu lyssnar jag till röda och gröna gubben lyser, samt Vinter, vita vinter hej. Här har jag gått så länge och längtat efter dig. Hösten var grå och vinden kall, tänk att du kom i alla fall. Vinter, vita vinter hej, jag har länge längtat efter dig....... Tjohej. Man blir ju bara så nostalgisk. Det är Gullan Bornemark med barn som sjunger alla melodierna. Jag kommer bland annat ihåg från tiden då jag var barn och lyssnade till skivorna. Det följde med en pärm, och för varje skiva som kom, så fanns det lite pyssel. Det var tider det. Lufsen har varit lite arg på mig idag då jag kammade honom, så det blev spott och fräs. Nu leker han med någonting i vardagsrummet. Nåja, det är en dag imorgon också, då är han nog inte så rädd för mig. Det är han inte nu heller.
 
Igår när jag och två till var på promenad så träffade jag en gammal bekant, det var trevligt. Imorgon så ska jag åka till Luleå och äta lunch bufeé med min mor, sedan så blir det väl att vi går i lite affärer. Ha det så gott. See you!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Haha, men vilken rolig idé, jag hade också skivan men hade inte kommit på att söka upp den på Spotify. Måste nog göra det, jag minns inga låtar alls tror jag! Roligt.

2015-02-10 @ 21:33:46
URL: http://mesthunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0