HEMMA HOS MAMMA!

Hej därute. Hoppas att vädret är bra där ni bor. Idag så har jag varit och ätit julmiddag hos min mamma. Hon hade mycket gott. Bland annat gravad lax som jag tycker så mycket om. Sedan hade hon gjort god ris a la Malta med apelsinklyftor till. När jag åkte hem med bussen, så var jag tvungen att ingripa. Det var två flickor som skulle hoppa av bussen vid tågstationen. Busschauffören öppnade bakdörrarna, men en av flickorna gick tillbaka till sin plats för att kolla en sak, antaglien om hon glömt något så han smällde igen dörren just när de skulle gå av. Sedan var det en kille som ville kliva på bussen. Tjejerna tryckte på knappen bak men han öppnade inte. Sedan stängde han fram till och skulle börja köra iväg. Tjejerna sa inget. Då ropade jag med hög röst att det fanns folk som ville hoppa av. Då släppte han ut de. Imorgon ska jag på stan och se om jag hittar något snyggt att ha på mig på nyårsafton. ikväll så ska jag se Downton Abbey. Det är ju det absolut sista avsnittet över huvud taget. Här kommer lite bilder från min mammas lägenhet. Hon har så fint hemma tycker jag. Ha det gott. See You!
 
En köksklocka jag gett mamma och pappa i julklapp ett år.
 
 
 
 
 
 
En korsstyngstavla som jag sydde till mamma och pappa en jul. Den är 30 gånger 40 i storlek och jag sydde den färdig på ungefär ett halvt år. Det gör jag aldrig om igen.
 
En annan tavla som jag sytt åt de en gång.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0