LEDIG I TRE DAGAR!

Hej därute. Nu har jag avverkat min första arbetsvecka, nu ska det bli skönt att vara ledig i 3 dagar. Imorgon måste jag gå till affären och köpa mer kissemat. Idag har jag kokat fisk till katterna. De älskar Alaska Pollack. Det är en billig fisk att köpa, och den är lätt att få tag på. Just nu lyser solen och Lufsen ligger ihop kurad i soffan. Har lyssnat lite på Spotify. Jag tittar på en gammal serie på youtube från 90-talet. Det är fem säsonger som jag avverkar eftersom. Det är en amerikansk deckare, och paret som jobbar ihop är så bra tillsammans. Den bjuder på mycket humor, det är även mycket drama. De stöttar varandra och i början är de arbetskollegor. Allt eftersom serien fortsätter så blir de bästa vänner , och sedan blir de kära i varandra. Jag älskar att se avsnitten när de blir tillsammans . De är lyckliga en kort tid och gifter sig men det slutar med att den ena dör. Det är ju bara på film men det är ändå så att tårarna vill komma då man ser de sista 2 avsnitten . Efter att de ersattes av ett nytt deckarpar så har jag inte brytt mig om att se mer. Det första paret är bäst. Tyvärr så kan jag bara se den på Youtube eftersom den bara går att beställa begagnad på DVD från USA. Det vill jag inte. På lördag så ska jag se om det går att spela speldosan som jag har ärvt efter min mormors morfar. Det är en klocka med en speldosa i, melodin heter Den gamle krigaren till sin son. En del piggar på speldosan har lossnat, så den hoppar över några toner här och där. Falskt spelar den också, men det är det som är charmigt tycker jag. Den har ju som sagt några år på nacken. Jag får väl fota den och lägga ut den på bloggen. Hoppas att ni alla får en skön kväll. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0