KYCKLINGSOPPA MED CHILI!

Hej därute. Idag så är det bara -7 grader ute och snö. Men det gör ju ingenting. Det gick bra hos läkaren. Idag har jag gjort en dressing som blev jättegod. Gick förbi Hemma Hos Molly och köpte mig en flaska som jag kan använda till dressingen. Sedan så har jag gjort en god kycklingsoppa. Här kommer receptet på den. See you!
 
                                                    KYCKLINGSOPPA MED CHILI !
 
 
1 kilo kycklingfilé
1 burk champinjoner
1 chili
1 purjolök
3 msk kycklingfond
1 hönsbuljong
1 vitlöksklyfta
 
                                                            GÖR SÅ HÄR!
 
Skär fileérna i tärningar. Bryn de och lägg i en kastrull. Skiva purjolöken och bryn den tillsammans med chilin som du har tärnat. Häll i blandningen i kastrullen, och häll i champinjoner. Täck kycklingen med vatten och lägg i buljong och fonden. Red av med lite vatten och mjöl efter eget tycke. Koka i en halvtimme. Smaklig måltid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0