FUNDERINGAR!

När man jobbar inom vården som jag gör, så uppskattar man att man själv får vara frisk och ha det så bra. Det finns så många tragiska livsöden, så mycket svåra sjukdomar och sorg som drabbar människor. Meningen med mitt jobb finner jag när jag får en positiv kommentar från en som jag går och hjälper. Det räcker ibland att en kram ska få en människa att skina upp och må bättre. De som arbetar inom sjukhusvården måste ju också finna sitt arbete oerhört stimulerande. Det här med att hjälpa andra, då som arbete. Man får så mycket tillbaka av de som man hjälper. Det har varit meningsfulla och spännande år sedan jag började inom vården -88. Det kommer alltid att finnas människor som behöver hjälp med omsorg. Om vi ska få ungdomar att fortsätta att söka till vårdutbildingar, så får inte landsting och kommun dra ner något mer. Utan satsa, så att vårdyrket blir ett framtida yrke som ger människor glädje. Social gemenskap för de äldre. Så småningom kommer de som styr det här landet att behöva hjälp av oss inom vården. Då kan de grunna över om det de bestämt och styrt över har gett resultat, See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0