STACKARS LUFSEN!

Hej därute. Idag har det regnat mycket på morgonen, men nu strålar solen igen lagom tills jag ska och jobba.
Lufsen åt för mycket sås i en kattmatsförpackning som jag hade gett de. Jag har ju försökt ge de annan blötfoder än de fått hittils, för den har varit så dyr. Men imorse fick han som sagt diareé stackarn. Han hann smeta runt i lägenheten, bland annat i soffan och på lite fönsterbrädor och dylikt. I accompangemang av höga förtvivlade rop, så insåg jag att det bästa var att med ljummet vatten duscha av honom där bak. Efteråt så blev han nöjd faktiskt.
Jag kokade upp lite torsk, för det brukar få honom att bli fastare i magen. Nu mår han bra och tittar ut igenom ett fönster. Lady har lagt sig och sover i korgen i sovrummet när jag gick hit. De är så fina båda två tycker jag.
 
I förmiddags så kom det ett sms om att min dvd med Herman Lindqvist historia hade kommit, så jag skyndade mig och hämtade ut paketet på posten. Jag sprang på en omtöcknad geting framme vid affären. Men den försvann.
Jag har alltid varit intresserad av svensk historia, om alla svenska kungarna. Allt ifrån Gustav Vasa till Gustav III.
Det jag hittils har sett av DVD:n så är den intressant. I slutet av varje avsnitt så spelar de en så vacker symfonisk
melodi. Jag vet tyvärr inte vad det är för melodi, men den är väldigt vacker och jag tycker den är stämningsfull.
 
Jag har även varit intresserad av Franska Revolutionen ända sedan jag var barn. Därför så kändes det extra roligt och spännande att besöka conciergeriet där Marie Antoinette och hundratals andra fångar satt i väntan på att giljotineras. Man kände riktigt ångesten och den förtvivlan som de upplevde. Det var som om de var kvar där.
Jag åkte ju med en kompis till Paris 2008, det var inte så många dagar vi var där, hade gärna besökt Versailles.
 
Här kommer lite fler bilder på Lady och Lufsen som är tagna av min uppfödare i Juni i år. Ha det bra. See you.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0