Hund

Hej därute. Idag har det varit strålande sol och lite blåst. De har börjat med glassförsäljning på sina ställen.
Igårkväll när jag busade med Lufsen så märkte jag att han tar fast i vidjan som jag leker med. Sedan så, när jag försöker ta den ifrån honom så vägrar han släppa den. Jag säger loss, men han håller envist kvar vidjan i munnen. Precis som en hund. Nu håller jag på att vårstäda garderoberna så att det ser snyggt och prydligt ut.
Nu ska jag skriva andra delen som handlar om min barndom.

                                                 De olika årstiderna.

                                                       Hösten.

Mina föräldrar äger ett sommarställe. Varje helg åkte vi dit. Jag kommer bland annat ihåg en höstkväll. Det var söndag och vi hade packat allt som skulle följa med hem till stan. Det regnade och var mörkt ute. Pappa hade tänkt köra fram bilen till bron, så att vi inte skulle behöva gå så långt. Men det ville sig så illa att han backade för nära ett dike, och körde ner där. Vi fick gå och hämta min kära morbror, och vi hjälptes alla åt med att få upp bilen. Så kan det gå ibland. Det var allt som jag hade att sktriva om idag. Ha det bra. See you.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0