FRÄMMANDE!

Jag har haft besök idag utav två före detta jobbarkompisar. Det var jättetrevligt. Jag hade köpt kladdkaka med belgisk choklad på. Sedan så har jag bakat blåbärsmuffins som de också fick smaka. De hade med sig rosor, de var vackra. Lady och Lufsen tänkte, bättre fly än illa fäkta. Så de flög upp och lade sig på vitrinskåpet. Lady och Lufsen har ju varit i mina föräldrars sommarstuga i två och en halv vecka, så de har fått se både harar och fåglar.
De var helt slut när de kom hem. Jag har inhandlat lite saker från vishan i helgen. När vi var in på en annan secondhandbutik, som hade DYRA saker, så skulle jag titta på en fin prydnadsak.Pang, så var det något som föll ner på en kopp och ett fat från ryssland. Fatet gick sönder. Alla vände sig om. Jag började svettas. Som tur var så räddade min mamma situationen, och betalade koppen. Sedan betalade hon även för fatet. Imorgon ska jag också få främmande. Jag ger er här receptet på brödet som jag lovade ge ut förra gången. Seee you.
 
Laponialimpa.
50 gram jäst
8 dl ljummet vatten
1 msk salt
1/2 dl solrosfrön
1 kg dinkelmjöl
 
Smörj en långpanna i oliv eller rapsolja. Klappa ut degen i långpannan. Jäs i 30 minuter. Grädda i näst nedersta falsen  i 50-55 min i 200 grader.
 

Kommentarer
Postat av: catrin

halloj!!

tack för att vi fick komma och jättegott fika bjöd du på!! det var jättekul träffas igen och en kul pratstund fick vi!!!!

2012-08-01 @ 20:37:04
Postat av: catrin och brittmarie

halloj!!

tack för att vi fick komma och jättegott fika bjöd du på!! det var jättekul träffas igen och en kul pratstund fick vi!!!!

2012-08-01 @ 20:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0