VEMOD!

Hej därute, jag har jobbat i helgen. Det har gått bra. Maja har varit busig och idag efter avslutat arbete så gick jag till djuraffären och köpte lite kattgodis som Maja gillar. Idag har det varit vackert väder, men lite blåsigt. Sedan så är det lite vemod som jag känner idag. för idag skulle Lady och Lufsen ha fyllt 11 år. Tyvärr så blev de ju sjuka och gick bort förra året båda 2. Men jag tänker ofta på de ändå. Det här inlägget tänker jag ägna åt de. Och beskriva lite hur deras personligheter var. Jag börjar med Lufsen.
Lufsen var väldigt social och älskade att vara kring mig. Många gånger så kom han och lade sig bredvid mig när jag låg i sängen. Då borrade han in sitt ansikte i min hand som jag höll kupad. Han slickade mig ofta på händerna och kom alltid och mötte mig vid dörren när jag kom hem från jobbet. Han var också väldigt beskyddande, och ville komma och ge värme och tröst. Hos veterinären var han snäll också.
Lady var också social men föredrog helst att vara för sig själv. Hon älskade mat, och på natten om hon inte fick mat så smällde hon i köksskåpsdörren och gav sig inte förrän jag klev upp och sade till henne. Hon var modigare än Lufsen och Lufsen sov gärna tillsammans med henne. Särskilt när de var unga. Hon hade en stark vilja och jag minns en gång när hon lyckades få tag i ett litet bi som stack henne i mungipan. Det var medan jag bodde i hus och innan jag hade skilt mig. Det var ingen fara men hon hade rejält ont ett bra tag. Lady och Lufsen älskade fisk, särskilt torsk. Det var godis för de. Hoppas att ni alla får en Trevlig vecka. Imorgon så ska jag klippa mig. Det blir skönt. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0