LASAGNE MED ZUCCHINI OCH TOMATSÅS!

Hej därute, idag så har jag bakat pizzabullar, gjort en vegetarisk lasagne med zucchini och tomatsås, ( blev mycket god). Sedan så har jag varit en sväng på affären. Där gjorde jag några fynd. Igår så var min mamma och hälsade på mig. Då gick vi på en restaurang och åt god mat. På eftermiddagen så kom en kvinna för att titta på mina katter. Hon var länge här och satt och pratade med mig och mamma. När mamma senare ringde på kvällen så berättade hon att hon hade träffat ett par vänner till mig som jag inte träffat på 20 år. De hälsade så mycket till mig, det värmde. Ikväll så ska jag bara mysa framför TV:n och äta gott. Vädret är mulet men katterna mår bra. Ha en trevlig kväll. See You!
Månadens tårta
Nyinköpt klänning
Nyinköpta höst och vinterskor.
Lasagne med zucchini
Pizzabullar.

Ljusparty

Hej därute. Nu har jag jobbat min första vecka efter semestern och det här varit roligt. När jag fick lön så köpte jag mig 2 höstskor. Lägger ut bilder imorgon. De är fina. Igår så var jag bjuden på ljjusparty hos en arbetarbetskollega. Det var jättetrevligt. Köpte en teljusbehållare som föreställde en uggla.. Igår så bakade jag tårta och idag så ska jag gå ut med mamma och äta på restaurang. Ha en trevlig dag. See you!

SISTA DAGEN PÅ LEDIGHETEN!

Hej därute, idag så har det varit vackert väder med sol. Jag har varit ute med Lufsen och vilken lycka, när jag kom in igen ringde chefen och undrade om jag kunde tänka mig att byta tur så att jag går 7-14 imorgon istället. Tror ni att jag tackade nej, det gjorde jag inte för jag jobbar hellre dag än kväll. Idag så har jag rensat i frysen samt städat ur skafferiet. På onsdag så ska jag hämta ut 2 par skor. Var nämligen och tittade på ett par vinterskor som jag tänkt max skulle gå på 1500 kronor. Det hela slutade med att jag lade undan ett par höstskor och ett par vinterskor för totalt 1500 allt som allt. Det ni kallar jag tur. Ikväll blir det sång och sedan natti natti då jag börjar jobba imorgon igen, det ska bli roligt, längtar riktigt. Ha en riktig skön måndag. See You!

BILDER FRÅN HELGEN!

DJ

STÄDDAG!

Hej därute, vädret är grått och trist men jag ska städa och tvätta idag. Igår var jag ut till mammas stuga och stängde husvagnen för vintern. Träffade samtidigt min käre morbror. Mamma hade med sig choklad och smörgås och bulla eftersom hon stängt av vattnet i stugan. Vi gick in till honom och fikade, och det var jättegott. Jag steg upp tidigt på morgonen och åkte med bussen till mamma. Sedan åkte vi till pappas grav och satte fast en ljuslykta. Det är så vackert där han ligger. När jag kom ut till stugan så gick vi en promenad runt i byn och då passade jag på att ta vidjor till katterna. Så när jag kom hem så fick de motion. Sedan så tog jag ner ett bord som pappa gjorde i slöjden när han var barn, jättefint bord är det. Sedan plockade jag med mig 2 stolar från mammas vinda och de blev också fina, tänker fota både bordet samt stolarna och lägga ut bilder, då skriver jag inget inlägg utan då blir det foto. Innan vi åkte hem från stugan passade jag på att äta från mammas krusbär samt från min morbrors röda vinbär. Det bara hängde stora klasar. Getingboet var tomt och nere på marken. Det var en del kvar under mammas trädgårdsbord som tog ett tag att få bort. De hade byggt rejält. I morse då jag hade ätit frukost så passade jag på att klippa klorna på katterna och kamma de samtidigt. Efteråt spydde Lufsen på vardagsrumsmattan, så jag har lagt den i blöt. Tidigare har jag tvättat upp en annan matta med fläckar som har varit svåra att få bort. Då lade jag den bara i blöt under natten med tvättmedel och då gick det bort. Önskar er alla en riktigt skön lördag. Nu är det bara 3 dagar kvar på min semester, det har gått fort och varit trevligt. See You!

Lunch i goda vänners lag.

Hej därute. Tack för alla kommentarer om min fläskil'gryta. Idag så var jag med 2 arbetskollegor och åt buff'e. Det blev sötpotatissoppa till förrätt. Sedan blev det fläskschnitzel med pommes frites och sallad. Naturligtvis passade jag på att göra bort mig när jag nu fick tillfälle till det. Ni undrar säkert vad: kastrullock på golv naturligtvis som verkar vara min specialitet.det skramlade högt och hemtrevligt. Men jag var inte ensam om att skramla. Efteråt gick vi en stund i affärer innan vi skildes åt. See You!

FLÄSKFILE`GRYTA!

Hej därute, idag har det äntligen varit sol ute, jag har uppträtt med min kör och fick ha på mig min fina klänning. Sedan så har jag varit ute med katten och gjort en superduper god fläskfilé gryta med lök, svamp, paprika , champinjoner, sambal oelek och till sås tillsatte jag grädde och mellanmjölk.Nu ska jag bara sitta och mysa och vänta på att min sista semestervecka ska börja. Ha en trevlig kväll, see you!

HÖSTPROMENAD MED MOR!

Överraskade min mamma med att bara dyka upp på förmiddagen. Hon blev jätteglad. Vi gick en långpromenad innan jag for hem igen. Imorgon så ska jag rösta i kyrkvalet samt sjunga med kören. Ha det gott. See You!

SÅ BLEV MIDDAGEN!

Hej därute, idag syr jag mycket på min tavla. Det har regnat under förmiddagen men nu så är det uppehåll. I morse klev jag upp klockan 8:00. Sedan avnjöt jag en god och nyttig frukost. Efter det blev det tornéspel då katterna använde sina vassa klor och spöade upp varandra, det var kul titta på. Det var Lady som attackerade Lufsen så att det lossnade päls. I förrgår så var jag ju ut med arbetskollegorna och åt. Då blev det kyckling med wokade grönsaker och cashewnötter. Till efterrätt så åt jag friterad ananas och glass med kolasås. Det var verkligen mums. Vi var de enda som satt kvar och skrattade och hade det roligt när de skulle stänga. Efteråt stod vi en stund utanför och samtalade och då kom Stefan som har medverkat tidigare i " Så ska det låta som pianist och ställde sig och surrade en stund. Sedan så gick vi hem var och en till sitt. Jag var mätt det vill jag lova. Idag så har jag pratat med en kompis som bor i Skellefteå. Jag ska åka ner till henne i slutet av oktober, då ska vi bland annat åka ner till Umeå över dagen och shoppa på IKEA. Då gäller det att inte vara för slösaktig. Hoppas att ni alla får en fortsatt trevlig dag. See You!

MIDDAG!

Hej därute, igår satte jag upp höstgardinerna och putsade fönstren. Efter det så åt jag och mamma vårlåda och sedan satt jag bara och mös framför TV:n. Idag ska jag ut med mina arbetskollegor och äta på restaurang, det blir trevligt. Kul att ni tyckte om sommarberättelsen som jag skrev, ska nog sy på min tavla idag, det är inte någon idé att gå ut för det regnar. Jag får helt enkelt vara hemma och mysa. Ha det gott alla. See You!

SOMMARBERÄTTELSE!

Vågornas svall hörs när de slår i stenarna bredvid bryggan. Solens strålar får vattnet att glittra som silver. En fiskmås flyger ovanför mitt huvud i jakt på fisk. Daggen har försvunnit från gräset. I fjärran skymtar en turistbåt. Själv sitter jag på båtbryggan och dinglar med benen och njuter av stillheten. Jag väcks ur mina drömmar av en välkänd signal. Båten kommer allt närmare. Snart ska hela ön fyllas av skratt och sorl och barn som springer omkring och stojar och leker. Motvilligt reser jag mig upp från bryggan och börjar sakta gå upp till mitt sommarhus. Det är dags att ta itu med morgonbestyren. Den här berättelsen kände jag för att skriva ner igår kväll då jag låg i vardagsrummet och mörkret hade sänkt sig utanför. Jag brukar ju lägga ut lite berättelser ibland, oftast så har de handlat om saker som jag upplevt. Dock inte denna, jag har aldrig haft den möjligheten att vara i Stockholms skärgård som jag tänkte på. Idag så ska jag storstäda, det är så härligt när man städat färdigt och det luktar Ajax. Det blir uppehåll med regnet idag, katterna har nyss ätit frukost och det tänker jag göra nu. Önskar alla en trevlig dag. See You!

REGNET DET BARA ÖSER NER!

I Miami och Florida kommer det orkaner och här har det öst ner regn. Var ut en sväng i full mundering, att ta paraply var inte att tänka på. När jag kom hem från COOP snavade jag och höll på att falla framstupa över en stenplatta. Jag var inte så glad om jag säger så, det var tur att jag var snabb i rörelserna. Just nu kurar jag skymning med katterna och har fått veta att Hasse Alfredsson är borta. Imorgon sjunger jag med kören igen, tänk att det redan har gått över en vecka sedan jag gick på semester. Köpte nya kattskålar till kissarna som de nu håller på att vänja sig vid. Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll. See you!

MIN OUTFIT FÖR NÄSTA ONSDAG!

Hej därute, regnet öser ner men mamma har varit här och smakat på mina bakelser. Ikväll så ska jag bara mysa framför TV:N. Ha det så gott. See You!

RÄTTELSE!

Hej därute, jag skrev fel angående teet. Det är smak av passionsfrukt och honungsmelon. Jag var helt ute och cyklade. Fick en lista med mig hem och när jag tittade på den så såg jag vad det var för smaker på teet. Idag så har jag tänkt sy mycket på min tavla. Vaknade vid 7:30 så jag har verkligen sovit ut. Det är en kall morgon med dimma men det kommer nog att klarna upp fram på dagen. Det är vackert ute. Önskar er alla en trevlig dag. See You!

LULEÅ!

Hej därute, idag så var jag till Luleå. Där unnade jag mig 2 toast med skinka och ost och till det var det sallad och te. Apropå te så köpte jag ett nytt te med smak av fläder och passionsfrukt. Det smakar gott. Sedan så köpte jag mig en klänning som är rak och som man kan använda både till vardags och fest. Naturligtvis så smet jag förbi videobutiken och köpte mig lösviktsgodis. När jag kom till busshållplatsen så gick bussen om 3 minuter. Det var ju tur, den enda nackdelen var att någon hade spytt inne i bussen så många hoppade av tidigare och tog en annan buss. Igår var ju främmandet här och vi hade det trevligt. Hon gillade mina Holsteins bakelser. Här kommer lite bilder från igår och idag. Jag fick lov att lägga ut bilderna på henne på bloggen. See You!
I väntan på besök.

Bilder.

FRÄMMANDE!

Hej därute, idag så får jag främmande av en diakonissa som sjunger med mig i kören. Hon har aldrig varit hos mig förut så det känns spännande att få höra vad hon tycker om mina kissar. Idag så ska jag förutom att ha främmande unna mina trötta och vassa hälar en underbar spa behandling. Lyssna på musik samt sy på min tavla. Imorgon bär det av till Luleå och titta på skor. Det blir inte någon resa till Skellefteå, det blir uppskjutet så då får jag passa på att göra annat trevligt istället. Önskar er alla en trevlig dag. See You!
Mina Holsteinbakelser.

LYCKAT BAK!

Hej därute, idag så har jag sovit ut länge på morgonen. 11:00 så ska jag gå på gudstjänst och sedan så ska jag ägna min dag till att sy på min tavla. Igår så bakade jag Holsteins bakelser och de blev lyckade både till utseende samt i smak. Ska lägga ut bild på de imorgon. Det är dis och dimma ute och kallt. En vacker höstdag. Hoppas att ni får en trevlig söndag. See You!

BIO!

Hej därute, idag så har jag bara tänkt njuta av min ledighet. Börjar ju inte min semester förrän måndag. Igår var jag och mamma på bio och såg en film som hette De Bedragna. Den var väldig spännande och utspelade sig under 1860 talets södern då det var inbördes krig i USA. Jag skulle rekommendera er att se den. Det är ingen krigsfilm. Tidigare på dagen så hade jag tvättstuga och jag gick med mamma och köpte ett par söta gardiner till mitt sovrum. Idag skiner solen också och jag ska väl gå ut en sväng i eftermiddag och se någon av mina DVD filmer. Man har ju några favoriter men jag kanske ser någon som det var väldigt länge sedan jag såg. Önskar er alla en riktigt trevlig lördag. See You!