FÅTÖLJ!

Hej därute, i måndags då jag var ledig så tog jag en sväng till Granngården och köpte mig ett nytt regnställ för jackan till den gamla hade gått sönder. Det blev en storlek mindre men jag måste ändå vika upp ärmar och byxben. På vägen hem cyklade jag förbi Bodens möbelaffär och beställde en fåtölj.
Fåtöljen kommer i mitten eller i slutet av augusti, det blir perfekt för då har jag semester. I går så åkte jag ut till min mammas stuga och där träffade jag mostrar och morbröder. Det var jättetrevligt. På vägen dit åkte vi först förbi min pappas grav. Jag passade på att ta några bilder.
De har stänkt av vägen som går till min mammas stuga så vi blev tvungna att köra över Måttsund, då åkte vi förbi ett ställe som heter Börtnäsheden, där var jag i början på 90 talet en helg med kyrkans ungdom. De hade hyrt en stuga där och vi åt surströmming, hade lite lekar, sov över på madrasser i en samlingssal. På söndagen uppträdde vi i Stadsökyrkan. Då hade vi övat några sånger som vi uppträdde med på gudstjänsten tillsammans med Lennart Johansson. Han är en duktig körledare som bland annat fick ta emot en flagga av kungen för något år sedan då det var Nationaldagsfirande på Skansen.
Hoppas att ni haft en trevlig midsommar. Ha det gott. See You!

HOTELLBOKNING!

Hej därute, förra helgen så åkte jag till Luleå en sväng. När jag hoppat av bussen så gick jag till ett hotell och bokade en natt under min semester i augusti. Det ingår frukostbufeé. Min mamma ska vara kattvakt medan jag är borta. Det tycker hon ska bli roligt. När jag var i Luleå så passade jag på att ta några fina bilder från norra hamn. Det var så vackert när solen glittrade på sjön.
Jag gick lite i affärer, sedan så åt jag på croissent samt köpte en mjukglass innan jag tog bussen hem. Det var smockat med folk som satt ute på restaurangerna. I Stadsparken hade de underhållning med musik, det var riktigt mysigt att turista i staden som jag växte upp i. I fredags så var jag och klippte mig.
I helgen när jag jobbade så gick jag genom Stadsparken här i Boden och fotade lite blommor.

MORMOR PÅ BESÖK!

Hej därute, i måndags så var det ju nationaldagen. Då satt jag uppe och såg firandet från Skansen på TV. Maja tittade sömnigt på mig och undrade om jag inte skulle lägga mig snart. Jag tycker att det är så mysigt att titta på Taptot som de alltid avslutar firandet med. Det är en härlig och solig dag. Om 2 veckor vänder det och går mot mörkret igen. Men det märks inte här uppe förrän i början av augusti. Då börjar det vara skumt vid 23:30 på natten. Jag har ju sen semester i år, hela augusti. Igår var min mamma på besök, och då gick vi en sväng på stan. När vi skulle gå och köpa middag kom en gemensam bekant gåendes. Vi stod och pratade en stund. Det var trevligt. Idag tänker jag åka in till Luleå, ska nog gå på på Hemtex och köpa ett nytt påslakanset. Jag har ett set som är gammalt och nött, och som det har börjat bli hål i. Det är mysigt att strosa i Luleå. Det är en fin stad. Lägger ut lite bilder på Maja samt från mammas kök i hennes stuga när jag var där sist. Samt bilder på ett par nya byxor och t-shirt till som jag inhandlade i veckan. See You!

LITE AVKOPPLING!

Hej därute, i tisdags så följde jag med min mamma ut till stugan. Där var det både får och kor på rymmen, men solen sken och det var somrigt och vackert. Jag kom inte hem förrän vid sjutiden på kvällen. Vi var även förbi Rosvik och handlade och där åt jag en glass som var god med Dumle.
I fredags så började jag jobba igen, har jobbat hela helgen och gick av idag på förmiddagen och det har gått bra. Ikväll så blir det väl lite extra festligt eftersom det är nationaldagen. Vad ska ni göra? Avslutar med lite fler bilder från mammas stuga samt en söt bild på Maja från i morse. See You!