KNYTEN MED FETAOST BLADSPENAT FÄRSKOST SAMT RÖDLÖK!

Hej därute, gjorde knyten idag med fetaost, bladspenat, rödlök samt färskost som jag blandade ihop. Receptet tog jag från veckans Året Runt. De blev väldigt goda. I förrgår var jag på Gilla inramat och hämtade ut en förstoring på Lufsen. Det var en av tvillingarna som äger butiken som hjälpte mig. Han erbjöd sig att rama in fotot medan jag väntade. Det kallar jag för god service. Senare på kvällen så hängde jag upp kortet på Lady på andra sidan stortavlan ovanför soffan. Jag blev så nöjd.
Förra lördagen när jag jobbade till 22, så fick jag maginfluensa med frossa, kräkningar och hade 38:6 i feber när jag kommit hem. Så hela söndagen låg jag sjuk. På kvällen började jag kunna få i mig mat. Men jag har jobbat i veckan. Tidigare i veckan så tittade jag på gamla bilder på lady och Lufsen. Märker att de ofta låg och höll om varandra. När de sov på dagarna låg de alltid tätt bredvid varandra.
Här kommer receptet på knytena. Avslutar med gamla bilder på Lady och Lufsen, See You!
SMÖRDEGSPIROGER MED SPENAT OCH FETAOST! 12 stycken Ugn 225 grader Fals mitten. Gräddas i 18 till 20 minuter. 1 rulle smördeg,250 gram FYLLNING! 150 g fetaost 1 rödlök 2 nävar färsk spenat 200 gram färskost, naturell salt, peppar PENSLING 1 Ägg 3 msk sesamfrön sätt ugnen på 225 grader. Smula ner fetaost i en bunke. Skala och strimla löken. Blanda fetaost, lök ,spenat och färskost. Smaka av med salt och peppar. Rulla ut smördegen och skär den i 12 fyrkantiga bitar. Fördela fyllningen i mitten och nyp ihop degen så att det bildas en liten triangel. Lägg ut pirogerna på en plåt med bakplåtspapper och pensla dem med uppvispat ägg. Strö över lite sesamfrö. Grädda mitt i ugnen 18 till 20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0