INKÖP OCH KLIPPNING!

Hej därute, i tisdags var jag och klippte mig. Det har gått 8 veckor sedan sist. Man känner sig alltid fräsch efteråt. På torsdag när jag kom hem från jobbet låg ett paket i brevlådan som jag hade beställt. Okej, det här kanske låter lite barnsligt. Men jag hade beställt Madicken och Elisabethklänningar till dockor som finns att beställa från Astrid Lindgrens värld. Sedan så hämtade jag ut ett annat paket.
Igår så åkte jag in till Luleå och där köpte jag 1 par bomullsbyxor samt 2 nya t-shirts. Jag fick lite rabatt. Köpte mig lite lunch, och det blev kycklingsallad med allt från pumpakärnor till broccoli, blomkål, vitkål och mycket annat. Jag fick känslan av att jag satt i ett drivhus och åt. Till efterätt så åt jag en god chokladbit. Det satt ingen där när jag åt från början och det var dämpad belysning. Det var mysigt.
På väg hem så hoppade jag av i stan och gick in i en butik och köpte mig en klänning och jag blev så nöjd med den. Igår kväll så orkade jag inte sitta uppe och titta på Mello. Var så slut. Idag blir jag bjuden av en moster på fika och ska även få 4 st:pauler. Det blir trevligt. Det är tragiskt det som händer i Ukraina, och när man såg reportage i förrgår så var det många som flydde med sina katter och hundar. Speciellt en bild har fastnat i mitt huvud. Det är en man som lyfter en kattbur och försöker ta sig in i ett fullsatt tåg. Det var så hjärtskärande att se. Ha det gott. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0