TREVLIGT MÖTE!

Hej där ute i värmen, hoppas att ni har det bra. Igår när jag hade varit och handlat efter jobbet så mötte jag en som hejade och sa mitt namn. Då var det min klasskompis från grundskolan. Det var så roligt att träffa henne och prata lite grann. Hon var ju hos mig förra sensommaren då jag hade fyllt 50 och både hon och jag hade semester. Hon och jag kanske ses någon fler gång om hon har vägarna förbi.
Igår när jag kom hem från jobbet så städade jag och gjorde en matpaj. Den blev lyckad. Jag köpte färdig pajdeg så det var ju lite fusk. Men det är praktiskt att bara lägga ut botten i en pajform. Jag hade köttfärs fyllnig med champinjoner och sedan så hade jag i creme fraiche och det blev gott. Imorse åt jag en riktig brakfrukost. Däremot hoppade jag över blåbärssoppan på bilden för jag orkade inte.
Tidigare i veckan så möblerade jag om i sovrummet och hallen och satte bland annat min 3 hjuling i sovrummet istället. Radion satte jag på byrån bredvid sängen. Så ibland på kvällarna ligger jag och lyssnar på musik. Jag längtar till hösten och den klara kalla luften då jag även får använda min stjärnkikare. Jag och en annan arbetskollega före detta tänker åka till ett ställe där man ser bra och ta med oss stjärnkikaren, så jag får använda den. Då kan vi ha fika med oss också, om vi nu ser muggarna.
Idag har jag tvättstuga och läser min bok samt löser korsord och njuter av min ledighet. Önskar er alla en fortsatt trevlig helg. ha det gott. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0