ÄNTLIGEN ÄR SÄNGEN HÄR!

Hej därute, mina damer och herrar, får jag lov att presentera världens skönaste säng. Åtminstone i mina ögon. I torsdags kväll så kom den. Killarna som kom med den satte ihop benen på sängen. De tyckte verkligen att jag var i behov av en ny säng så det är ju inget impulsköp så att säga.
Lufsen gick och lade sig i sängen på en gång när jag hade bäddat den färdigt. Madrassen är mjuk och skön. Sängen är lite högre än min förra men det gör ingenting. Möbleringen runt omkring sängen får mig att känna det som att jag ligger på hotell. På dagarna så har jag lagt mitt sängöverkast som får hänga ner och då vill inte katterna gå och klösa där. Det är en träribbad botten, sidorna är däremot i tyg. I söndags när jag jobbade delad tur, så gick jag en stund på skördemarknaden som var i stan. Förra året blev det ingen marknad på grund av pandemin. Det märktes att den var saknad för det var väldigt mycket folk alla 3 dagarna. Jag gick förbi kattakuten, där köpte jag en t-shirt och 5 lotter. Av de lotterna gav 3 vinst. Först vann jag en ljusstake i form av en svart katt, och 2 par sockar. De stickade sockarna kan jag ha, men tubsockarna tänker jag ge bort någon gång.
Igår så gick jag och åt med en arbetskollega före detta, det blev vegetarisk sushi. Sedan så gick vi och fikade efteråt hos henne. Då blev det kladdkaka med vispgrädde samt kakor med smak av citron. På vägen dit så cyklade vi efter vattnet, det var vackert för det var en solig dag. Sedan såg jag ett hus som varit värdshus tidigare när jag var barn. De hade alltid god mat och det fanns ett rum som kallades det blå rummet om jag inte minns fel. Där gick inredningen och tapeterna helt i blått och vitt. Jag älskar ju blått och det var väldigt mysig inredning. Det fanns matrum både en trappa upp samt nere i foajén. De har lagt ner världshuset för länge länge sedan. Det är tråkigt tycker jag. De hade väldigt god plankstek, och en gång åt jag räkcoctail för första gången. Jag var ungerfär 10 till 12 år gammal då vi åt där. Vi brukade ibland gå dit när vi firade släktingar som fyllde jämnt. Huset ligger inbäddat i lummig grönska, det är så fint där. Kommer att tänka på huset i Vita Stenen.
I torsdags så var jag till läkaren för att få provsvar och jag blev grundligt undersökt. Jag har jobbat med läkaren som jag hade. När han ropade upp mig, så frågade han direkt om jag kände igen honom och det gjorde jag. Det är bra med hjärtat. Kolestrolet var lite för högt, men han tyckte att jag kunde byta ut vissa mejeriprodukter till lättare alternativ. Jag berättade att jag äter mycket broccoli och spenat. Och det tyckte han var bra. Måste avsluta med att visa ett pussel som jag börjat lägga igår. Hoppas att ni får en fortsatt skön vecka, idag är jag ledig och har mycket att göra. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0