4 kilo bananer!

Hej därute, i torsdags kväll så var jag på väg att bli förkyld. Fredag morgon hoppades jag att jag skulle må bättre men icke, det hade blivit värre. Så jag ringde och sjukanmälde mig. Då ville chefen att jag skulle gå och ta ett covid-19 test, och jag skulle inte få komma tillbaka till jobbet förrän jag hade fått svar. Jag skulle ha jobbat helgen, men har haft huvudvärk, yrsel, snuva samt ont i halsen.
 
På lördag kom jag på ide´n att beställa hem matvaror från COOP och få de levererade hem till dörren. Det fungerade hur fint som helst. I förrgår beställde jag hem råvaror, för jag tänker göra färdig mat och lägga i frysen. Ikväll så kommer de med kassar fyllda med mat som jag beställt. En rolig sak som dock inträffade när jag gjorde min senaste beställnig var att jag råkade beställa 4 kilo bananer. Jag hade redan hunnit betala allting men ringde igår och tjejen som svarade sa att hon skulle lämna en lapp till de som skulle packa ihop varorna.I veckan så har jag tänkt göra gifflar bland annat med köttfärs och skinka. Jag sätter ost över. Sedan så ska jag prova göra ett nytt fiskrecept, det blir spännande.
 
Jag syr och målar i min målarbok, lyssnar på musik samt gör lite annat trevligt nu när jag är i karantän.
Katterna håller mig sällskap. Idag så beställde jag filmversionen från 2017 om Skönheten och Odjuret.
När jag skulle ta provet idag så var det jätteobehagligt när sköterskan grävde långt upp i näsan och sedan i svalget. Men det gick ju fort över, det var tur det.Sedan så gick jag bums hem igen och in i värmen. Hoppas att ni andra är friska och krya. Ha det så gott. See You!
En gammal bild på Lady när jag hade en hel klätterställning i hallen.
 
 
Syskonkärlek på högsta nivå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0