EN VACKER OKTOBERDAG!

Hej därute, igår kom mamma och hämtade mig med bil, sedan så åkte vi förbi kyrkogården där pappa ligger. Det var strålande sol och jag lyckades fånga några fina motiv i det vackra vädret.
Det finns gravar innanför staketet.
 
Sedan så åkte vi hem till mor och då bjöd hon på fika först, sedan så satt jag och tittade i gamla album. Då hittade jag bland annat bilder på Lady och Lufsen när de var 13 veckor gamla.
Mammas katt Stina
 
Mamma bjöd mig på köttfärssås och spagetti och till efterrätt hade hon gjort en krusbärspaj med vaniljvisp. Det var gott. Innan jag blev skjutsad till busstationen för hemfärd lyckades jag fota en fin bild på mammas katt. Kudden i bakgrunden fick mamma i julklapp förra året.
 
Idag så blir det tacos, sedan gjorde jag en fläskfilégratäng med creme fraiche med vitlök samt mozarella och coctailtomater. Här kommer receptet:
 
                                                         FLÄSKFILÈGRYTA MED MOZARELLA!
 
900 gram fläskytterfilé
1 burk creme fraiche med vitlök 
1 frp riven mozarella
1 frp coctailtomater
 
                                                          GÖR SÅ HÄR:
 
Sätt ugnen på 225 grader. Smörj en avlång eldfast form. Skär file´n i skivor och bryn de i 3 minuter på varje sida. Lägg de i den smorda formen. Bre över 1 burk creme fraiche vitlök över bitarna. Häll 5 till 6 coctailtomater jämnt fördelat över allting. Avsluta med att toppa gratängen med riven mozarella. Sätt formen på näst nedersta falsen och grädda i ca 15 minuter tills mozarellan smält. Servera med ris och sallad till. Bon Appetite. See You!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0