JÄTTESKÖN MÅNDAG!

Hej därute, idag så har jag varit ledig efter att ha jobbat helgen. Först sov jag ut länge på morgonen. 
Sedan gick jag och handlade, var bara hem och lämnade sakerna som jag handlat och cyklade till Dollar Store. Där köpte jag bland annat karameller som var populär när jag var liten. De är så syrliga och goda. Det är hårda karameller som ser ut som apelsinklyftor. Med syrlig smak. 
 
Vid 12 tiden så promenerade jag in till stan och unnade mig en lunch på salt och peppar. De hade buffé med kycklingfileér i citronsås och ugnstekt potatis samt kladdkaka med grädde till efterrätt.
 
När jag kom hem igen så gjorde jag köttbullar och provade göra en enkel pannacotta, gissa vad god den är. Ska bjuda min mor när hon kommer och hälsar på mig på lördag.
 
Här kommer receptet på pannacottan!
                                     
                                          ENKEL OCH GOD PANNACOTTA!
 
100 gram vit choklad
1/2 dl vispgrädde
2 dl turkisk youghurt
 
Bryt chokladen i bitar. Koka upp grädden. Häll över chokladen och rör tills chokladen smält.
Låt svalna. Blanda i turkisk yoghurt, portionera i glas. Låt stå i kylen minst 2 timmar. Garnera med valfria bär elller frukt. Ät och njut.
I eftermiddag när jag städade kom Lady och lade sig brevid mig på kökssoffan. Det var så mysigt.
 
Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka. See You!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0