NY MOBILTELEFON OCH VINTERKRÄKSJUKA!

Hej därute, i måndags köpte jag en ny mobiltelefon, för den gamla hade börjat ladda ur batteriet. Det är en Samsung A 10. I onsdags var det tänkt att jag skulle jobba till 15, men vid lunch började jag känna mig skum i magen och smått illamående. När jag hade delat ut lite luncher kände jag att jag behövde kräkas. Då small det till. Blev tvungen att ringa en arbetskollega som fick komma och hjälpa mig att ta en vårdtagare.Jag satt med sophinken i huset där jag jobbade, naturligtvis så upptäckte jag efteråt att påsen var trasig så mitt maginnehåll for mestadels i hinken. Det var bara att ställa sig och skura upp hinken efteråt, innan jag skulle gå hem. Dålig var jag. Gick ner i omklädningsrummet, var matt och yr. Det fanns 2 personer där då jag kom, sprang in på toan och ropade ytterligare på Ulrik. Väldigt skämmit, men vad ska man göra, ville inte kräkas efter vägen. Gick till planeraren och lämnade från mig det jag inte skulle ha med mig hem. När jag kom hem fick jag hög feber och frossa. Somnade och sov 2 timmar. Sedan var det full rulle och raka rör. Vid 21 :30 kräktes jag för sista gången, sedan gick jag och duschade. Då kände jag mig piggare, chefen ringde dagen efter och undrade över helgen. Jag berättade att jag kommer imorgon, om jag inte har några symtom. Jag har värk i magen till och från, men det beror nog på att jag drack kaffe nu idag. Huvva säger jag för magsjuka. Man vänder verkligen in och ut på inälvorna känns det som.. Katterna har hållit mig sällskap. Igår satt jag uppe och såg Uppdrag Gransknings reportage om Arla gården i Hälsingland. Läste idag att efter inslaget så har de gjort drastiska åtgärder mot gården och nödslaktat 20 kor. Nästa vecka ska de nödslakta 50 st. Skönt att korna slipper lida. Det ska tydligen också bli en annan ägare. Det är inte meningen att kor ska behöva äta mögligt foder samt ligga i sin egen dynga och ha sår. Det var ju även en ko som hade hosta. De flesta var ju även magra och sjuka.Svenska folket har rasat mot Arla och de som inte har tagit itu med problemet eftersom det har varit länge känt. Nåja, nu får de plågade korna komma till de sälla jaktmarkerna som min morfar brukade uttrycka det. Det här blev ett väldigt skitigt inlägg, men det spelar inte någon roll. Önskar er alla en trevlig helg. Tack alla ni som kommenterade mitt förra inlägg. Kram på er, See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0