KÖRDAG!

Hej därute, igår så övade vi och sjöng med Britta Bergström i kyrkan. Britta är känd från bland annat Så Mycket Bättre samt Allsång På Skansen där hon har körat. Hon har även körat till Måns Zelmelöv när han vann Eurovision Song Contest i Wien, samt Carola. Vilken röst hon har och vilken varm människa hon är. Vi var ca 90 personer från Bodens olika körer samt några som kom och ville sjunga.Vi blev bjudna på Baugetter med rostbiff vid fikapausen och de var lång kan jag tala om. men gott var det.
Jag och Britta.
Fikapaus med Rostbiff och potatissallad i Baugette. Till det bjöds det på valfri Loka. Jag hade gjort smörgås med potatissallad på samt hade med mig Proviva, men det blev ingenting av det. Jag slängde smörgåsen när jag kom hem. Vi började öva klockan 10 på förmiddagen, och solen lyste så vackert genom kyrkfönstren. Vid halv 4 på eftermiddagen så var det paus fram till 17:50. Jag och några från våran kör gick på Frasses och åt. Och oj så gott det var. Har inte ätit det på länge. Klockan 18 så började konserten och det var ganska fullsatt, det var gratis så det var roligt att så många som möjligt ville komma. Efter konserten fick jag och flera andra från kören en kram av Britta. Det kändes speciellt för mig. Lägger ut bild även på pianisten, hon var också en varm och trevlig person. Hon sjöng dessutom bra också tillsammans med Britta i en del solonummer, sedan sjöng pianisten en sång som hon tillägnat sin mamma. Det var en del i kören som blev rörd, hon berättade efteråt att hon hört det, och tyckte det blev lite jobbigt.
Idag så ska jag bara städa och pussla, pusslet blir sakta men säkert färdigt. Önskar er en fortsatt trevlig dag. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0