VETERINÄR SAMT PÅSKFINT!

Hej därute i helgen så har jag varit ledig, och den första dagen inledde jag med att åka med Lufsen till veterinären, jag satt och väntade medan de undersökte och sövde honom. Det tog ungefär 1 1/2 timme. Under den tiden kom det in många hundar som skulle göra olika kontroller eller var sjuka. En kom och skulle avliva sin hund, men den satt i bilen. Man får tydligen köra in på baksidan av huset vid avlivning. Jag satt och läste lite tidningar medan jag väntade samt drack en cappucino som fanns i automaten. Lufsen har ju haft väldigt ont i munnen. Vid 14:30 kom veterinären ut med Lufsen i famnen invirad i en vit stor handduk. Då var han färdig. Det visade sig att han hade fått FORL som sin syster, och 2 tänder var så angripna att det hade angripit rötterna. Jag förstår att han har haft ont och skrikit till ibland. De hade fått dra de 2 tänderna som var angripna. Men de andra tänderna såg bra ut så när som på minsta tanden längst bak, högst upp. Men det gick inte att dra bort den med risk för att skada närliggande tand. Jag fick beröm av veterinären, hon trodde nämligen att jag borstade Lufsens tänder. Veterinären sa att hon aldrig hade sett så fina och blanka tänder på en äldre katt förut. Jag förklarade att jag använder tandpasta för katter och det hjälper tydligen att förhindra plack och tandsten Jag fick sitta och hålla Lufsen på en stol medan hon gick och gjorde iordning fakturan, han skakade i hela kroppen av att han frös, men hon sa att deras kroppstemperatur sjunker vid sövning. Det kändes som att sitta och hålla i ett spädbarn, han rörde sig inte ur fläcken, och sedan när vi lyfte upp honom och skulle sätta honom i buren så gick han in självmant. Sedan kom en kompis och hämtade upp mig och skjutsade hem oss. Det var ju snällt, jag gav henne en summa pengar som tack för hjälpen.
Lufsen var lite yr och vinglig men han kvicknade till sent på kvällen.
Man känner sig allt lite utanför när brorsan får så mycket uppmärksamhet.
För övrigt så har jag påskpyntat idag, och till veckan så ska vi få fika och gott på jobbet. Det blir trevligt. Jag jobbar påsken men då får man mycket extra ob och det behövs ju alltid. På tisdag nästa vecka så ska jag klippa mig och förnya min toning. Det blir nice. Önskar er en fortsatt trevlig dag. See You!
Utsikt från mitt sovrumsfönster igår. Jag tyckte att det var så vackert med molnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0