KÖRSÅNG MED DRAMATIK!

Hej därute, i fredags så uppträdde jag tillsammans med några körsångare på sinnesro gudstjänst. Sedan var det dags för det stora uppträdandet på söndagen då domprosten skulle tala. Det var en fin predikan som räckte lite längre än vanligt. Men vi fick applåder efter vi hade sjungit sista sången. När vi körsångare skulle öva så gick ju kyrkvärdarna och förberedde nattvarden med oblater och vin. Plötsligt hördes ett brak och skrammel, då hade en av kyrkvärdarna fastnat i byxbenet på andra stentrappan upp till altaret, och flög raklång i golvet så nästan alla oblater gick sönder. Vi blev alla skärrade, och frågade om det gick bra för kvinnan och hon sa att det var ok. Men hon har nog varit öm. Efter gudstjänsten kom en arbetskollega och hämtade mig och sedan åkte vi till en annan arbetskollega som hade ordnat med spelträff. Det var ett familjespel. Det blev många goda skratt och samtal. Fikat hon bjöd på var jättegott, och hon hade spritsat glasyr så snyggt på cupcakes som smakade kladd kaka. Mums. Innan vi for hem så bjöd hon på goda varma smörgåsar.
Igår så var jag bjuden av en vän på middag innan jag skulle fara och jobba. Det blev fest må jag säga. Jag fick även prova en kappa med huva som hon hade tänkt ge bort till myrorna annars, men jag kunde ha den.' Jag har alltid önskat mig en sådan kappa men aldrig hittat någon som passar mig.
Men allt roligt har ett slut, idag och imorgon så blir jag hemma från jobbet för jag är dunderförkyld. Har känt av det några dagar men nu har det brutit ut. Så nu borrar jag ner mig i täcket och vilar. Önskar er alla en fortsatt trevlig dag. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0