ROLIG OCH INTRESSANT HELG!

Hej därute, i lördags åkte jag till Luleå för att titta på julklappar. Jag och mamma gjorde sällskap. Vi gick bland annat förbi en TE shop i Smedjan och där fick jag syn på en jättefin burk med vintermotiv. Vi frågade kvinnan som expedierade vad den kostade, men hon var tvungen att dra ut ena disken och hämta en trappstege för att kunna ta ner burken och titta på priset. Jag var sugen på att köpa den men kände att den var lite för dyr nu i dagsläget och bad om att få återkomma. Jag och mamma gick i lite andra affärer i samma galleria, och under tiden pratade vi om burken. Då beslöt vi oss för att mamma skulle ge mig den i julklapp. Så vi gick tillbaka till Te shoppen och skulle köpa den. Vi var borta bara en liten stund. Men då visade det sig att någon redan köpt just denna burk, men hon hade 2 på lagret i källaren, och sa att hon kunde hämta de. Expediten blev tvungen att dra för gallret och låsa och sätta upp en skylt där det stod Kommer Strax. Jag och mamma kände oss besvärliga, och vi förklarade för kunder som kom dit att vi var orsaken till att det var stängt, men folk var glada och trevliga ändå. Efter ca en kvart kom hon tillbaka och då kunde vi köpa det vi skulle ha, sedan gick vi på Börje Ohlssons och skulle fika, då var funktionen att betala med kort trasig, så då beslöt vi oss för att gå på en Thai restaurang i stället. Och det var trivsamt och trevligt. Dämpad belysning samt sköna soffor.
För 99 kronor kunde man få äta hur mycket man ville, sedan så fick man glass och friterade bananer till efterrätt om man ville. Vi var ensam när vi kom. En stund senare kom ett helt idrottslag med ledare som skulle till en idrottshall.
Vi gick sedan i lite andra affärer, och innan jag for hem så gick vi förbi en godisbutik. Där köpte jag ordentligt med godis. Jag passade också på att fota från stan. Det blev fina bilder.
På fredag så ska jag på återbesök med Lady, då så ska de ge henne lugnande och ta urinprov samt gå in med ultraljud och titta på njurarna, men hon verkar då pigg. Önskar er alla en trevlig vecka, See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0