DRAMATISK LÖRDAG!

Hej därute, på lördag så var det ju tänkt att jag skulle uppträda med kören. Men strax innan jag skulle gå iväg blev Lady akut sjuk och började få spasmer. Jag blev jätterädd och ringde efter min moster som bor här i Boden. Hon kom med en gång,för jag ville inte vara ensam. Hon hade mått illa under dagen. Och hon var jättekonstig i blicken. Vi for till Djursjukhuset i Gammelstad och de öppnade åt oss. Vi åkte taxi dit. När vi kom in fick vi komma med en gång. Det visade sig att hon hade 22 i socker och långtidssockret var också väldigt högt. De klämde och kände på henne, och då verkade hon ha ont i buken. Hon var väldigt spänd där. Hon hade även feber. De trodde att hon fått diabetes och jag skulle få komma på återbesök på måndag. Som tur var så var jag ledig då. De gav henne smärtstillande och vätska i en spruta. På söndag så låg hon på filten i buren hela dagen. Jag fick mata henne och se till att hon fick i sig vatten. På måndag så åkte jag och min mamma in med Lady. Då visade det sig att blodsockret låg på 8.6. Även det långtidsverkande blodsockret låg mycket lägre än i helgen. De sa att jag inte behöver ge insulin så länge hon ligger under 10 i socker. Har försökt att sticka henne och ta blodsocker och hon försöker hugga och blir ilsken. Jag har fattat beslutet att så länge hon verkar frisk och jag väger henne dagligen så vill jag inte plåga katten med att sticka i henne. Tycker att det är bättre att ha en lugn katt som får piggna till än att hon blir stressad och jag blir huggen. Nu är hon pigg och äter och dricker normalt. Det är inte samma katt som i lördags. Hon har druckit väldigt mycket vatten innan lördag. Nästa onsdag så ska hon på återbesök och då ska de ta ett urinprov samt gå in med ultraljud och se på njurarna för njurvärderna var en aning förhöjda och det tror de är åldersrelaterat. Helt klart är att någonting hände i Ladys kropp på lördag men det var inte diabetes utan något som påverkade kroppen starkt. Nu håller jag stenkoll på hur hon mår samt hur hon dricker och äter. Ha det gott. See You!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0