MORSDAG!

Hej därute, hoppas att helgen har varit skön. Jag har bland annat gratulerat min mamma på morsdag. Jag blev bjuden på kladdkaka med vispgrädde, och till middag så åt jag smörgåstårta som hon hade gjort. Mums det var gott det.
Lite posering innan jag skulle sätta mig och fika. Efter fikastunden så tog vi en skön promenad ner till pappas grav. Det var lummigt och fint där vi gick. Kyrkogården ligger vid en sjö, så det är vackert där.
Pappas grav ligger framför en stenmur, och en bit därifrån går det en stenbro, det är fint.
Stenmuren kan man skymta en bit bort. På vägen tillbaka upptäckte vi att det fanns en fågelholk uppsatt i ett träd. Och på taket till den holken hade fåglar byggt ett bo. Det var jag tvungen att fota.
Här kommer lite fler bilder på väg hem från pappas grav. Fotona på de målade äpplena är gjorda av en kusin till mig, som har haft äpplen och målat av de. Hon brukar ibland ställa ut sina tavlor och sälja i en Ateljé i Gamla Stan. Hon är verkligen duktig på att måla.
Igår ringde en kompis från kören och frågade om jag hade lust att gå till ett ställe och sjunga karaoke, det var i närheten av mig. Sagt och gjort, jag tog på mig något enkelt och sedan så gick vi dit. Vi fick dansa turkisk dans samt sjunga karaoke. Jag sjöng " Sommaren är kort " med Tomas Ledin, och publiken klappade i händerna och var med på noterna. Har vunnit 2 karaoketävlingar i Sundbyberg när jag bodde i Stockholm. Första pris var gratis B hytt och gratis buffé på en 24 timmars kryssning med Viking Line till Åbo, ena gången och till Mariehamn andra gången. Det ni. Det var mysigt att sitta och äta mat samtidigt som man såg öar och kobbar i Stockholms Skärgård. Sedan hade de ju LÖJROM som är min favorit men aldrig köper. Imorgon så ska jag laga några nya rätter samt klippa mig, är ledig 2 dagar för jag jobbar freda, lördag, söndag och måndag. På torsdag åker jag ut till mamsens stuga. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0