PITEÅRESA OCH GIFFLAR!

Hej därute, äntligen är jag tillbaka på bloggen, i lördags kom min mor och hälsade på och vi gick på Dollar Store. Jag köpte bara 1 meter popcorn samt lättsaltade skruvar. Innan vi gick dit bjöd jag på fika.
När vi kom hem igen satt vi och såg på en film och åt gott. På söndagen var jag bara hemma för det snöade så mycket. Måndag kväll var jag med kören och sjöng och hade årsmöte. På tisdag var det dax att åka till Piteå med mina mostrar och min mamma. Jag skulle betala en tur och returbiljett från Boden till Piteå men när jag satte mig ner och tittade på biljetten såg jag att han hade slagit in senior, så jag fick resan billigare. När vi kom fram till Luleå busstation så gick jag fram och frågade om det gick att få en ny biljett men han brydde sig inte utan tyckte att jag kunde åka på den biljetten. Det funkade hela vägen dit och tillbaka.( Jag måste se väldigt gammal ut). När vi kom fram så gick vi ett ärende och sedan så gick vi på kvartersbageriet och åt.
Vi gick sedan till en butik som säljer mycket presentartiklar och där köpte jag billiga nya spislock.
Sedan gick vi i Småstaden en stund, det var trevligt.Det ser så mysigt ut med små hus innanför.
När jag och min ena moster skulle gå till Bussen och åka hem så passerade vi en skylt med en stooor kaffekanna och en kaffekopp, var bara tvungen att fota den.
En stor kaffe latte tack! Igår skulle jag närvara 2 timmar på ett viktigt möte på jobbet, på vägen hem köpte jag ingredienser till att baka gifflar, har aldrig gjort det förut. Degen blev perfekt, fyllde de med köttfärs blandat med lök och vitlök och ost. Samt gjorde några gifflar med skinka och ost och några med bara skinka. Jag penslade de med ägg och hällde vallmofrön över. Ser riktigt proffsigt ut om jag får säga det själv. De blev supergoda och fluffiga. Åt 3 st igår kväll.
Idag är det kallt ute, så då håller jag mig inne, men ikväll så ska jag gå förbi en arbetskollega med några gifflar. Är ledig 4 dagar till. På söndag åker jag till en by som heter Klusån och uppträder med kören. Avslutar inlägget med en bild på min tavla som jag målar. See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0