PAPPA!

Hej därute, vill ägna detta inlägg till min pappa. Pappa var alltid snäll, bråkade aldrig eller var otrevlig. Pappa var alltid tacksam för maten som min mamma bjöd på, han älskade att lösa korsord, lägga pussel och köra bil. När jag gick i grundskolan så gjorde jag praktik på pappas jobb 2 gånger. Då fick jag följa med honom till jobbet på morgonen, sedan åkte jag hem med honom på eftermiddagen. Han jobbade på KF lagercentral i Luleå och skickade iväg varubeställningar som sedan kördes ut till konsum butikerna. Vid jul så fick han alltid hem 2 papperskassar med julmat samt en chokladask. En gång kom han hem med en kartong som det stod Marabou med russin och mandel. Vi öppnade asken förväntansfullt och blev lika långa i ansiktet allihop när det visade sig vara ett smakprov från Marabou. I asken så låg det en ruta med russin, en ruta med mandel och en ruta med kakao. Så blev det med den chokladkakan. Kommer ihåg när pappa låg på sjukhus någon vecka innan han fick Stroken för hjärtproblem. På kvällen försökte han ringa mig men det tutade bara upptaget i min telefon, men det var bara så att pappa hade slagit telefonnumret till sin egen mobiltelefon, lilla pappa men det var ändå tanken som räknades tycker jag. Samma dag som pappa insjuknade så var han och mamma förbi min lägenhet. Innan de gick gav han mig en kram och strök mig över kinden. Jag ställde mig och tittade genom kikhålet när de gick in i hissen. Senare på kvällen ringde mamma till mig och berättade att de var på väg in med ambulans och att det inte såg bra ut. 15 dagar senare gav han upp andan med mig och mamma vid sin sida. Jag är så oerhört tacksam över att få ha min pappa så länge han levde.Jag besöker hans grav då och då när jag hälsar på mamma och jag minns honom för alltid. Han var de bästa pappa man kan ha. Har jobbat helgen, då var det snö vill jag lova, chefen för de som skulle skotta försov sig men då började de anställda ringa till varandra och tyckte att de skulle ut och skotta ändå, men jag fick plumsa i snön när jag gick till jobbet. Som tur var så fick jag åka bil de andra gångerna under helgen. I dag så är jag ledig och har tvättstuga. Katterna myser med mig och jag ser bland annat på min nya TV: See You! och tack alla ni som skrivit kommentarer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0