KLUSÅN!

Hej därute, idag så börjar jag arbeta igen efter en välbehövlig semester. Igår uppträdde jag med kören Exodus i Klusån. Det är en liten by utanför Harads. Vi samåkte med bilar dit, och skulle träffas i församlingsgården där vi brukar öva på måndagar. Jag var först och då var dörren låst, men strax så kom prästen som skulle följa med och predika och låste upp. Vi satt och hade ett långt och givande samtal om tro innan de andra anlände och vi skulle åka. När vi kom till byn Klusån där vi skulle uppträda så fick vi se 2 älgar som sprang på isen nedanför. Det var mysigt. Prästen körde först med sin bil, och plötsligt körde han för nära vägkanten så han fastnade med sin bil, Opps!!!!. Han hade tyvärr ingen dragkrok på sin bil så vi kunde inte hjälpa till och dra upp den. Den fick stå där den stod så länge. När vi kom fram till Missionshuset där vi skulle vara, hade några varit och eldat i en kamin som stod inne i kyrksalen. Det luktade så gott. Jag var väldigt kissnödig och frågade om det fanns någon toalett att låna, Jo då , det fanns det: ett utedass. Ha,ha. Det stod en bit bort från huset. Mamma har ju ett i sin stuga, så det var bara mysigt tyckte jag. Ett av de små fönstren var trasig så man fick känna på den friska lantluften då man satt där. Efteråt så fick man gå in i missionshuset där de hade en spann med kallt vatten och en annan med skållhett vatten. De blandade dessa två och hällde i en balja och så fick jag använda diskmedel som tvål. Jag var så tacksam så, var precis som det var innan mamma och pappa drog in varmvatten i sin sommarstuga så jag tyckte bara det var roligt. När vi skulle börja öva så hade de inte hunnit komma med någon bärbar orgel, så körledaren började spela på orgeln som fanns där från början av 1900 talet. Ni kan tänka er hur det lät. Men till sist kom de med en orgel och kopplade in, så då kunde vi börja öva på allvar. Det kom mycket folk och lyssnade på gudstjänsten. Efteråt så bjöds det på varm choklad och hembakta semlor som några från församlingen hade gjort. Det var mums. De hade en stor öppen spis i matsalen så det sprakade härligt. Passade på att ta lite bilder när jag var där. När vi hade fikat färdigt åkte vi hem medan de som varit på gudstjänsten skulle åka pulka med barnen. Hur gick det med prästens bil undrar kanske ni: när vi körde tillbaka stod det några från byn och försökte få upp den. När han hälsade på oss såg han lite skamfilad ut. Men det är ju sådant som händer och ingen kom ju till skada, han gled bara ner mjukt så det var ju huvudsaken.Jag kan bara konstatera att gårdagen var en trevlig avslutning på en rolig och händelserik vecka. Ha en trevlig dag, på onsdag får jag lööööön!!!!!. Äntligen, det ser jag fram emot. See You!
Utedasset.Jag bara älskade det.
Dasset är dörren längst bort till höger i bild.
Missionshuset.
Den öppna spisen som sprakade mysigt i matsalen.
Kaminen som stod mitt i kyrksalen.
Orgeln som körledaren spelade en stund på innan den andra orgeln kom.
Ett gammalt piano.
De hade vackra stora fönster i huset. Måste bara få lägga ut bilden på tavlan med ram som jag målat färdig i veckan.
Oinramad
Inramad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0