SOLIG VECKA!

Hej därute, i veckan har jag inte jobbat så många timmar. Och i helgen är jag ledig. I torsdags kom jag hem vid 12 från jobbet, då slog sommarvärmen till på allvar. Folk gick man ur huset och alla fullkomligt älskade sommaren. Jag gick till Glassbaren för att köpa mig en glass, där var det låååång kö in till butiken. Alla skulle köpa glass. En arbetskollega till mig från en annan arbetsgrupp skulle hälsa på sin dotter som tydligen också bor på min gård fast i ett annat hus.
 
Jag på väg till glassbaren.
 
Lady och Lufsen tyckte det var lite väl varmt, så jag fotade de i veckan. Här kommer bild på de.
 
 
 
Nu i ro slumra in i bädden så fin
 
 
Gjorde lite färdiga matlådor, bland annat 1 mustig god fläskfilégryta med morötter skurna i slantar, samt en supergod variant av Flygande Jacob men satte inte jordnötter utan skivade mango inlagd i sirap samt sambal oelek, banan, matlagningsgrädde samt riven ost. Gosse vad god den blev. Det blir fler gånger som jag gör den maträtten, lägger ut recepten nästa gång.
 
 
Igår tog jag bussen efter jobbet till Luleå för att köpa mig en klänning på Cubus eller Kapp- Ahl till att ha på midsommarafton, men det blev inte något av med det. Det blev en god fika på Börje Ohlsson och en sväng förbi te- shopen och lite godis inför helgen.
 
 
 
 
 
Det var allt för den här gången gott folk, trevlig helg och tack för kommentarerna, See You!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0