INTENSIV VECKA!

Hej därute, i tisdags kom min mamma förbi och då rensade jag ur förrådet och slängde sådant som jag inte ville ha kvar. Det gick väldigt snabbt och smidigt. På onsdag så var jag på en restaurang här i Boden och lunchade med 2 före detta arbetskollegor. För mig blev det Halloumirulle som jag aldrig har smakat förut, men det var gott.
 
När det var gjort så åkte jag ut till Hertsön i Luleå, då hoppade jag av bussen lite tidigare och gick förbi pappas grav.På vägen till mammas lägenhet så var det ett hav av blommor på ängarna. Passade på att fota klassrummen som jag gick i både mellanstadiet och lågstadiet.
 
På väg mot Hertsö centrum.
I de närmsta fönstren gick jag 5:an och 6:an.
 
I det här klassrummet gick jag 2:an och 3:an. Man blir lite nostalgisk.
Gick förbi ICA affären och köpte mig lite fika som jag åt upp i mammas lägenhet.
Jag vet, jag är hopplös när det gäller godfika. Men är det semester så är det.
Jag har börjat måla på en ny tavla. Fåglar, tycker det är så kul.
Lady satt en kväll och såg på naturprogram.
Igår gjorde jag en efterrätt som jag inte har gjort på 20 år. Jag delade en ananas och gröpte ur köttet. Sedan tinade jag hallon, björnbär samt mango och blandade det med fruktköttet från ananasen. Jag fyllde skålarna med bärblandningen och ringlade smält vit choklad över. 
 
Passade även på att boka en resa med Laponia sista semesterveckan. Då åker man ut till en ö i Luleå Skärgård och får lunchbufeé ombord. Ön heter Hindersön. Väl iland så blir man bjuden på kaffe med dopp i Hemmanet där. Det är en gammal fin gård. Man kommer hem eftermiddagen. Och åker 11:00 på förmiddagen. Det ser jag fram emot. Önskar er en trevlig helg. See You!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0